- רדיו קול חי - -

תושבי השכונה מחו מול עיריית בית שמש: "זכויות בסיסיות" • צפו

תחת הכותרת "מגיע לנו בדין" התקבצו מאות תושבי שכונת בר אילן למחאה מול עיריית בית שמש בעקבות הזלזול המתמשך בצרכי השכונה. בעצרת השתתפו רב השכונה הרב פרטיג שהזמין את תושבי העיר לפתיחת שנת הלימודים ברחבת העירייה במידה והשכונה לא תקבל מענה, עוד אמר הרב "ברחוב בר אילן תוכלו למצוא אנשים עם תפילין וטלית מתפללים דחוסים במחסן ובמקלט ממש כמו בספרד".

"מה אענה לשכנה מרוסיה שתשאל אותי בשמחת תורה למה אין כאן בית כנסת, מה אני יכול לומר לה? שבית כנסת זה מחוץ לחוק? אולי אומר לה שלא מרשים לנו לבנות בית כנסת? היא לא תאמין… גם היא יודעת שברוסיה מרשים לבנות בית כנסת. אולי מישהו בעיריית בית שמש יאמר לה שבשמחת תורה שתתפלל במוסקבה?", הוסיף.

הרב המשיך ועמד על הצורך בבניית בית כנסת וגני ילדים בשכונה. אחד המוחים, שמעון ברינג, אמר "תושבי השכונה שמעו את ראש העיר מתראיינת וטוענת שזה בעיה כוללנית שחסרות כיתות בכל העיר, הייתי בהלם מהזלזול, יש בבר אילן כיתות ריקות שמשמשות לגנים לילדים מכל העיר, למה להביא בכח אנשים מחוץ לשכונה? העיקר לא לתת לנו?. אז באים ואומרים אבוטבול… הבנתם את האבסורד? יש 94 ילדים בלי גן ואומרים אבוטבול… בכל זאת שכולם ידעו אבוטבול ישב איתנו והגיע איתנו להסכמים, הוא לא תבע אותנו על שימוש חורג ופעל הרבה בשבילנו, עליזה מתעלמת וזה עצוב, המחאה הבוקר היתה מסודרת מאוד והיה הרבה קידוש שם שמים, אנחנו רק רוצים את מה שמגיע לנו".

(קרדיט צילום: נפתלי נ.)