שערורייה: בית המשפט אסר קיום אירוע נפרד בעפולה

    איתי גדסי No Comments on שערורייה: בית המשפט אסר קיום אירוע נפרד בעפולה

    חופש? בית המשפט בנצרת דן היום בעתירה קנטרנית שהוגשה כנגד קיום אירוע המיועד לציבור החרדי בעיר עפולה והחליט על איסור קיומו בהפרדה

    בית משפט • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דמו-דמוקרטיה. עתירה קנטרנית שהוגשה לבית המשפט בנצרת, ביקשה למנוע מעיריית עפולה לקיים מופע מוסיקאלי על טהרת הקודש בהפרדה מלאה. המופע, שיועד לציבור החרדי המתגורר בעיר, תוכנן להתקיים כחלק מאירועי הקיץ המיועדים לציבור החרדי.

    בית המשפט בנצרת אסר היום (ראשון) על קיום האירוע בהפרדה ודרש כי נציגי משטרת ישראל השוהים במקום יוודאו שלא מתקיימת הפרדה.

    בין היתר נכתב בהחלטה: "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי. כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור. אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו".

    ‏מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "מתוך 360 אירועי קיץ, הרשות ביקשה להפיק אירוע לציבור החרדי שיחגוג וייהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת ביהמ"ש".

    בתוך כך, הורה שר הפנים אריה דרעי לחבר הכנסת משה ארבל, להגיש עתירה דחופה לבג"ץ בנושא.



    0 תגובות