הרב הראשי על הפיגוע: "המשפחה עברה טרגדיות והמשיכה לדבוק בא"י"

    אסתי פלד No Comments on הרב הראשי על הפיגוע: "המשפחה עברה טרגדיות והמשיכה לדבוק בא"י"

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בשיחה מיוחדת ל'מהדורה המרכזית' לקראת תשעה באב, על הרצח המזעזע של הקדוש יהודה דביר שורק הי"ד ומידת הוויתור בבין אדם לחבירו בימים אלו | האזינו

    צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו בשיחה מיוחדת לקראת תשעה באב ל'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי. הרב הראשי התייחס לרצח המזעזע של הקדוש יהודה דביר הי"ד בידי בני עוולה. "אתה מביט בכאב ואומר ריבונו של עולם למרות כל הקשיים שהמשפחה עברה עם רצח הסבא. בניגוד למרגלים שאנו נקרא השבת בפרשה, הם רצו ללכת באדמת הקודש לא מאסו בה. למרות הכל "שמך לא שכחנו" ואנחנו מבקשים מהקב"ה "נא אל תשכחינו".

    הצורך להתחזק במידת הויתור בין אדם לחבירו: "לצורך האחדות בעם ישראל צריך ללמוד ממידת הוויתור. ברחל אימנו מצאנו את מידת הוויתור מול לאה אחותה, היא עמדה ומסרה סימנים ללאה תוך וויתור לזכות להיות האמא של עם ישראל. היא מבחינתה מוותרת רק בשביל לא להלבין פנים. אם קצת נחמד מנקודת וויתור אצילה כל כך, אני מרחם על בנייך".

    לסיום אמר הרב: "צריך ללמוד לא להתעקש בדברים של בני אדם לחבירו ומצד שני גם רחל יודעת ואומרת שבזכות הוויתור היא תפסיד ותאבד הרבה. אבל דווקא בגלל זה יעקב אבינו מבין את גדולתה של רחל. צריך לחפש ולחפש את הוויתור בין אדם לחבירו".



    0 תגובות