- רדיו קול חי - -

ילד רעב לא לומד: שינויים ושיפורים במפעל ההזנה בביתר עילית

בלשכת ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין התכנסו השבוע נציגי ועדת חינוך עם נציגי חברת ההזנה, למצוא דרכים לשיפור ולגיוון המנות במפעל ההזנה. הפגישה נערכה בעקבות ישיבת ועדת חינוך שהתקיימה בעירייה, ובה הוחלט לשפר ולגוון את המנות, להרחיב את מעגל התלמידים המשתתפים ולצמצם ככל הניתן את אחוז האוכל שנזרק לפח.

את היוזמה הציג יו"ר ועדת חינוך, חבר מועצת העיר משה כהנא, וזכתה לתמיכה של כלל חברי הוועדה. ראש העיר מאיר רובינשטיין הורה על נקיטת שורת צעדים מידיים לפתרון וייעול, ובהם פנייה לגורמים במשרדי הממשלה האמונים על הנושא, וכן כינוס הוועדה המקצועית, שהתכנסה השבוע בביתר, יחד עם נציגי מפעל ההזנה, כאמור.

ראש העיר מאיר רובינשטיין: "יש להפעיל 'חשיבה מחודשת' במפעל ההזנה הכל כך חשוב, ש'מוסיף סומק' בלחיי הילדים. תלמיד שבע – יהיה תלמיד טוב".

הוועדה השבוע, התכנסה בלשכת ראש העיר בהשתתפות: שלושה נציגי מפעל ההזנה, דודי זלץ סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך, משה כהנא יו"ר ועדת חינוך ותעסוקה, חיים רובין, ומנהל מחלקת חינוך יהודה קורנבליט .

לאחר שעלו הצעות בנושא שיפור התפריטים, צורות ההגשה, ושמיעת נציגי מפעל ההזנה, הוחלט בישיבה שחברת המזון תבצע התאמת תפריטים, באמצעות גיוון במנות, תשנה הרכבי מזון שפחות אהובות על ידי תלמידים לאחר סקרי עומק, שלא על חשבון מתכונים בריאים.

לפי נתונים מקיפים שהתקבלו, חלוקת מנות באמצעות תפזורת ולא בחמגשיות סגורות, מפחיתה בצורה משמעותית זריקת אוכל לפח. הוחלט על עידוד מוסדות למעבר לחלוקת אוכל בתפזורת ולא בחמגשיות.

עוד הוחלט בפגישה, על הכוונה הסברתית מקיפה של צוותי החינוך בבתי הספר ובגנים על ידי נציגים של חברת ההזנה, ובתיאום מלא של מחלקת חינוך בעירייה, לגבי אופן התייחסות למנות המזון, והטמעה נכונה בקרב התלמידים.

בעיריית ביתר נחושים להמשיך ולפעול ולשפר בנושא, כי ילד שבע – ילד שילמד טוב יותר.