- רדיו קול חי - -

ראה"מ בזירת הפיגוע: "נגיע למרצחים ושולחיהם – נבוא אתם חשבון"

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו סייר היום (חמישי) בזירת הפיגוע בגוש עציון וקיבל סקירות ביטחוניות במקום ממפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן. ראש הממשלה אמר בסיור: "אמרתי הבוקר שארץ ישראל נקנית בייסורים. איבדנו כאן את דביר, בן יקר למשפחת שורק, שאיבדה גם את הסבא, הרב הרלינג, לפני שנים אחדות. ליבנו איתם. אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

"אני בא עכשיו מהקריה שם קיבלתי עדכונים שוטפים כולל מראש השב"כ, ועכשיו מהאלוף". סיפר נתניהו והוסיף: "התשובה שלנו למרצחים האלה היא כפולה: קודם כל – הם באים להרוס, אנחנו בונים. שנית, ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. החקירה מתקדמת והיא בעיצומה. אני יכול רק לומר לכם שאנחנו רואים כאן את הסיבוב שהרכב עשה אחרי מעשה הפשע והרצח".

. [1]

ראה"מ הביע אמון בכוחות הביטחון: "בשנים האחרונות כוחות הביטחון בהנהגת השב"כ מצאו את כל המרצחים. ואין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שאנחנו גם נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה, נבוא איתם חשבון וגם עם שולחיהם".

. [2]

אחרי הביקור בזירת הפיגוע – נתניהו ביקר בבית אל: "זה היה צריך להיות יום של שמחה, אך היום נפל שוב אחד מטובי בנינו. המחבלים הנפשעים הללו, הם באים לעקור – אנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס – אנחנו באים לבנות. ידינו תשיג את מבקשי נפשנו ואנחנו נעמיק את השורשים שלנו במולדת שלנו, בכל חלקיה".

.

על פי הערכות במערכת הביטחון, לא מדובר בניסיון חטיפה אלה פיגוע דקירה. מניתוח ההימלטות של המחבלים, נלמדת הקלות בה הצליחו המחבלים להכינס ולברוח מבלי שמישהו שם לב להתרחשות החריגה.

. [3]

צה"ל מרכז את מירב המאמצים במצוד אחר המחבלים בכפר פאג'ר הסמוך עליו הוטל סגר כללי והחיילים נכנסו לכפר וחוקרים כל עובר אורח. בכפרים הסמוכים לא הוטל סגר או חיפושים מיוחדים, ככל הנראה על פי המודיעין המחבל או המחבלים מסתתרים בכפר בית פאג'ר הסמוך לזירת הרצח.

 

תיעוד מביקור ראש הממשלה בזירת הפיגוע: צילום פלאש 90.

. [4] . [5] . [6] . [7]