בשל החשש לפיגועים: הודו ממריצה את תושביה להתגורר בקשמיר

    שלמה ריזל No Comments on בשל החשש לפיגועים: הודו ממריצה את תושביה להתגורר בקשמיר

    בשל החשש בגדול מפיגועים של בדלנים מוסלמים באזור חבל קשמיר. ממשלת הודו בראשתו של נרננדה מודי הובילה לביטול החוק האסור להתיישב בחבל קשמיר לתושב הודו שאינו מבני המקום

    קשמיר צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשל חשש מפיגועים שיערכו מורדים איסלמים בחבל קשמיר שבצפון המדינה, בסמוך לפקיסטן, ממשלת הודו הודיעה כי היא מבטלת את סעיף 370 האוסר על הודים המתגוררים מחוץ לחבל ג'אמו ולחבל קשמיר להיות תושבי קבע באזור, לרכוש בו נכסים, לעבוד במשרות ממשלתיות ולקבל מלגות.

    בכך מנסה ממשלת הודו לקבוע עובדות בשטח, ולגרום להודים מכל מחוזות מדינות הענק להגר לחבל קשמיר ולגרום לו להפוך לחלק אינטגרלי יותר מהודו, בעוד שכיום הוא מבודד יותר ולכן האוכלוסייה בו בדלנית בחלקה.

    מנהיגים מקומיים בקשמיר הזהירו שביטול החוק שהקנה לחבל זכויות אוטונומיות נרחבות, יגרום למהומות.

    ההחלטה ההודית הנחרצת, שאותה מוביל ראש הממשלה השמרן, מודי, מגיעה כאמור על רקע החשש ממתקפות טרור, זאת לאור כמה פיגועים שהתרחשו בחבל הארץ הזה בחודש האחרון. החלטה זו כבר גרמה לפי דיווחים ל-200,000 עובדים ותיירים לעזוב את האזור. בהודו מדווחים כי נותקו שירותי הטלפון והאינטרנט בקשמיר.

    במקביל, כדי למנוע תסיסה ציבורית, דווח הלילה כי מנהיגים בשלטון המקומי בקשמיר ההודית נמצאים במעצר בית. בה בשעה, כדי למנוע מהציבור להיות ברחובות, כשברקע מרחפת סכנת הפיגועים, הוטלו מגבלות על חופש התנועה בסרינגאר – העיר הגדולה ביותר בחבל קשמיר, נסגרו מוסדות ציבור וכוחות צבא רבים הגיעו לאזור.



    0 תגובות