וידר נדחה; פרטוש: "שכונת פרדס כץ תהיה על שמו של מרן הרב עובדיה"

    איתי גדסי 2 Comment on וידר נדחה; פרטוש: "שכונת פרדס כץ תהיה על שמו של מרן הרב עובדיה"

    ההצעה של יו"ר הליכוד בבני ברק להנציח את שמם של גדולי ישראל בעיר, נדחתה ברוב קולות גם סיעת ש"ס בעיר התנגדה | חבר הנהלת העיר אברהם פרטוש (ש"ס) הגיע להסכמה עם ראש העיר, לקרוא את רחוב המכבים ואת שכונת פרדס כץ, על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

    מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני מספר דקות, לאחר דיון סוער במיוחד, החליטה מועצת העיר בני ברק לדחות ברוב קולות את הצעתו ההיסטורית של יו"ר סיעת הליכוד, חבר המועצה יעקב וידר, להנציח בעיר את זכרם של מרן הרבי מלובביץ' זצ"ל ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. יש לציין כי גם סיעת ש"ס בעיר התנגדה להצעה.

    לפי ההצעה, לאחר 25 שנות עיכוב, מנכ"ל העירייה היה צריך לגבש רשימת אפשרויות הנצחה מכובדות בעיר (שמות רחובות, שכונות וכו') ולהביא אותן לאישור מועצת העיר כבר בישיבתה הבאה.

    בשבועות האחרונים הופעלו לחצים אדירים על וידר ושאר בכירי העירייה להסיר את ההצעה, אולם וידר התעקש שלא להסיר את ההצעה.

    חבר הנהלת העיר אברהם פרטוש (ש"ס) המשמש כיו"ר וועדת שמות בעיריית ב"ב השיב להצעת וידר במועצה, כי כבר 20 שנה מתקשים לקרוא שמות חדשים. אין רחובות חדשים בעיר. פרטוש עקץ את וידר בנאומו והסביר על התהליך הסדור לקריאת שמות: "תלמד מראש הממשלה שלך, כשהוא רצה להקים אנדרטה בירושלים לכבוד פוטין, הוא הגיש בקשה מסודרת לוועדה. אתה צריך לנהוג כמו רבך הפוליטי". פרטוש הוסיף: "מדובר בהצעה שכולה מניפולציה ולא מעבר".

    בראיון ל'קול חי' מגיב יו"ר וועדת שמות אברהם פרטוש (ש"ס) ומסביר את ההתנגדות להצעה: "כבר בקדנציה הקודמת, פעלתי בעניין באופן אישי מול ראש העיר וכלל הסיעות, ישנה כבר הסכמה רחבה לשנות את שמו של רחוב המכבים בעיר, על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. בנוסף ביקשתי לשנות את שמה של שכונת פרדס כץ הוותיקה, בה יש רוב מובהק של הציבור הספרדי, שתקרא על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל".

    חשוב לציין, כי בסיעות דגל התורה ואגודת ישראל, טרם התקבלה החלטה מסודרת על הנצחת זכרם של גדולי ישראל, כדוגמת מרן בעל שבט הלוי זצ"ל, מרן הגרמ"י לפקוביץ זצ"ל, מרן הגרי"ל שטיינמן זצ"ל שהתגוררו בעיר ומרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל וגדולי תורה נוספים. ההנחה היא שתצא החלטה לשנות את שמות הרחובות תהיה החלטה רחבה ומסודרת שתכסה ותכבד את כלל הציבורים בעיר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      טוב מאד
      צריך להנציח את מרן כמה שיותר אין גדול כמהו בעולם