גורם בכיר: המחבל שהה כשעתיים בישראל, החיילים חששו מירי דו"צ

    קובי פינקלר 1 Comment on גורם בכיר: המחבל שהה כשעתיים בישראל, החיילים חששו מירי דו"צ

    גורם ביטחוני בכיר חושף, כי האירוע בגבול הרצועה בו חדר מחבל לישראל, היה בשליטת צה"ל כל העת. החיילים לא פתחו באש מיידית מחשש לירי דו"צ. לדבריו: "החטיבה הדרומית עמדה במשימה מהרגע הראשון"

    צילום: דובר צה"ל
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר התקרית היום (חמישי) בגבול הרצועה, במהלכה חדר מחבל חמאס לשטח ישראל לראשונה עם נשק חם ופגע בשלושה חיילים ופצע אחד מהם באורח בינוני. גורם ביטחוני בכיר ברצועת עזה אומר לנו היום, כי החטיבה הדרומית וגדודיה עמדו במשימה מהרגע הראשון.

    בניגוד לפרסומים שונים, המחבל זוהה במרחק של כ250 מטרים מהגדר כאשר ההתייחסות הראשונה הייתה שהוא בלי נשק אבל עובדה זו לא שינתה את התגובה: "הכח פורץ לנקודה שבה זוהה המחבל וחתר למגע, משהבין המחבל מבין שהוא נכנס למגע, נכנס לחילופי אש במהלכם נפגע המ"מ ושני הלוחמים".

    הגורם הבכיר מוסיף שהיה חשש לירי דו צדדי. בהתחלה הכוח חשב שהמחבל נמצא בתוך אחת העמדות של צה"ל בגזרה. במקביל החל לחבור כוח נוסף, תוך שהוא חותר למגע עם המחבל ומחסלו.

    הגורם חושף כי המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל, אבל האירוע היה בשליטה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ירי דו'צ? צה'ל "הצבא הכי חכם בעולם" עדין לא פיתח אמצעים טכנולוגיים למניעת ירי דו'צ? לדוגמא כח בשטח ידע איזה כוחות שלנו יש עוד בגיזרה. יותר מדי מסובך בשביל האנשים עם השכל מתחת לכומתה על הכתפיים.