ריאיון מיוחד: "המסע ממעיין משה רבנו לברכת כהנים בקבר אהרון"

בנצי לייזרוביץ 3 Comment on ריאיון מיוחד: "המסע ממעיין משה רבנו לברכת כהנים בקבר אהרון"

כמידי שנה, יוצאת קבוצת יהודים אל עבר קברו של אהרון הכהן זיע"א הנמצא בפטרה שבירדן. "השנה תגיע הקבוצה הגדולה ביותר" מספר לנו יוסי רפאלי בריאיון מיוחד שמוביל את הקבוצה. מהמעבר לאילת ועד העצירה במעיין משה רבינו. המסע על חמורים לקבר אהרון הכהן עם ספר התורה של הרב קוק זצ"ל וברכת הכוהנים המרגשת על הציון | יומן מסע

17:03
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on מרדכי שפירא בסינגל חדש לפסח: "נגילה"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת יום פטירתו של אהרן הכהן, שיחול ביום ששי הקרוב, יוצאים היום (רביעי) כ-300 איש למסע מרתק להר ההר מקום קבורתו של אהרן הכהן זיע"א. המסע השנתי כבר נהפך למסורת. מדי שנה לקראת יום פטירת אהרן הכהן, עשרות אנשים אזרחי ישראל וחו"ל, יוצאים לירדן ומשם להר ההר, שם יפקדו את קברו ויעתירו בתפילות לישועת הכלל והפרט.

מי שנוטל חלק במסע להר ההר מידי שנה, הוא יוסי רפאלי בריאיון שערכנו איתו לקול חי, הוא מספר על הנסיעה לירדן שיוצאת היום: "השנה זו הקבוצה הגדולה ביותר שיוצאת לירדן ומשם להר ההר. אנחנו יוצאים למעבר אילת. בשעה 4 אחה"צ עברנו את מסוף אילת, כשבצד השני חיכו לנו 9 אוטובוסים".

למעיין משה רבנו: "אני קיבלתי את האחריות להוביל את המסע ממעבר אילת עד תום הביקור מחר בערב. יצאנו באוטובוסים לכיוון מעיין שידוע שהוא מעיין של משה רבינו, משם נצא לבית מלון ללון את שנת הלילה. בשעה 4 לפנות בוקר מחר [חמישי] נצא לכיוון הר ההר בגי'פים, חמורים וסוסים".

WhatsApp Image 2019-07-31 at 19.35.51

שעתיים מסע ברגל אל הציון: זה לא מסע פשוט כלל, חולק איתנו רפאלי את המסע הארוך: "מדובר שעתיים של הליכה קשה, זה לא דרך מישור אלא עלייה קשה להליכה ולכן הרוב עושים את העלייה הזו עם חמורים. אנו מתואמים עם המשטרה הירדנית והממשל, כך שמהרגע שעברנו את מעבר אילת יהיה לנו ליווי מלא של ניידות משטרה וכן אבטחה במלון בו נלון".

פותחים את היום עם תפילה על קבר אהרון הכהן: רפאלי מספר על תחילת היום: "תפילת שחרית נקיים בקברו של אהרן הכהן, במניין המיוחד יהיו לפחות מנין של כהנים. עם ברכת כוהנים מרגשת במיוחד על קברו של אבי השושלת. בכדי לקיים מניין, לקחנו ספר תורה קטן של הרב קוק איתנו לאורך כל המסע".

WhatsApp Image 2019-07-31 at 19.35.52

את מהלך היום מפרט לנו רפאלי, "לאחר התפילה המיוחדת, נשהה בציון הקדוש למשך 3 שעות שם נתפלל יחד כולם ונלמד לכבוד יומא דהילולא. לאחר מכן נרד לכיוון פטרה ומשם חזרה למעבר הגבול חזרה אל ארץ ישראל".

WhatsApp Image 2019-07-31 at 19.35.53

סוף המסע: "הצפי הוא שבשעות הערב נעבור את הגבול חזרה לישראל במסוף אילת. חשוב לציין שכדי לא לחשוף לזהות היהודית הקבוצה מגיעה עם כובעי טיולים וחלקים עם כאפיות, כדי לא ליצור התקהלות סביב הקבוצה".

על מתן עזרה ראשונה אחראים איחוד הצלה: "היות ובשנה שעברה היו לנו כמה מקרים קטנים של בעיות רפואיות. ומכיון שבכל אזור הר ההר אין קליטה במכשיר הסלולארי, איחוד הצלה נתן לנו מס' מירסים שבהם ניתן להזעיק את כוחות הרפואה גם שם כשאין קליטה. יצויין גם, כי כל הקבוצה מבוטחת בכל סוגי הביטוח אצל רפאלי ביטוחים לקראת המסע".

WhatsApp Image 2019-07-31 at 19.35.52(3)

לסיום, חולק איתנו יוסי רפאלי את החוויות מהמסע המיוחד מארץ ישראל לקבר אהרון הכהן וחזרה: "אני נרגש כל פעם מחדש על הזכות שיש לי לצאת לקברו של אהרן הכהן ביום פטירתו. אמנם השנה הקדמנו ביום כדי לחזור לארץ לפני שבת, אך ההתעלות והתפילות של האנשים שבאים לשם, בהחלט מותירות רושם רב".

עוד הוסיף, "אנו צופים כי בשנה הבאה עוד ועוד אנשים יצטרפו למסע הזה והמקום יהווה עליה של הרבה מאד יהודים שיבואו להתפלל.

WhatsApp Image 2019-07-31 at 19.35.52(1)