- רדיו קול חי - -

הרמטכ"ל העניק צל"ש לקומנדו הימי: "נפעל בכל הזירות באזור"

צילום: פלאש 90
היום (שלישי), העניק ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ציון לשבח לקומנדו הימי של זרוע הים (שייטת 13), אות הערכה מטעם הרמטכ"ל לשייטת ספינות הטילים (שייטת 3), תעודות הערכה מטעם הרמטכ"ל לשייטת הצוללות (שייטת 7) ולכוחות מסווגים נוספים בזרוע הים, להוקרה והערכה על שורת פעולות מבצעיות כחלק ממערכה שחיל הים מוביל בשנה האחרונה.
טקס הענקת האותות התקיים בבסיס חיפה של זרוע הים בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקד בסיס חיפה, תת-אלוף גיל אגינסקי, ראשי המספנים, מפקדים, לוחמים ומוזמנים נוספים.הציון לשבח, אות ההערכה ותעודות ההערכה הוענקו ליחידות זרוע הים בשל סדרת פעילויות מבצעיות פורצות דרך, בה הפגינו עוז, נחישות, יצירתיות, קור רוח עילאי ובחדשנות מבצעית וטכנולוגית. צה"ל ימשיך לפעול באופן שוטף להעצמת יכולות מבצעיות, טכנולוגיות ומודיעיניות.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי באירוע: "בקצה נמצאים לוחמים שמסכנים את נפשם עבור בטחון ישראל ואלה לוחמי ומפקדי שייטת 13. אני מבקש להודות לכם מעומק הלב. אני מאוד מאוד מעריך את מה שאתם עושים אני מאוד מאוד סומך עליכם גיליתם  תושייה, גיליתם יוזמה, גיליתם נחישות".

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "כשאני אומר נחישות זו לא עוד מילה מלקסיקון הפלקטים של קצינים מהסוג הזה, זו נחישות אמיתית – כי אם לא מצליחים בדרך אחת חוזרים אחורה ומצליחים בדרך שנייה ואתם יודעים על מה אני מדבר והנחישות הזאת אפיינה לא רק אתכם אלא את החיל כולו".
לסיום אמר כוכבי: "צה"ל פועל ויפעל בכל הזירות באזור – באוויר, ביבשה ובים ויעשה הכל לאל ידו לפגוע באויבים שלנו ולשבש את דרך הפעילות שלהם".מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: "סוד העוצמה הימית הוא בחיבור בין חוד החנית, לוחמי שייטת 13, שזה עתה קיבלו את הציון לשבח, לאחר שפעלו בנחישות, בקור רוח, בתחכום, ביצירתיות ובתעוזה, לזרוע הארוכה שלנו מעל המים- שייטת ספינות הטילים. שייטת הסטי"לים שזכתה לאות הערכה על אלפי שעות ים בינות לגלים, במרחבי הימים, בדרום ובצפון פעלה בצורה נחרצת, חדה ומדויקת בהובלת הכוחות ליעדם המבצעי".

מפקד החיל הוסיף: "חשוב לא פחות, החיבור לזרוע הארוכה מתחת למים – שייטת הצוללות שפעלה בחשדנות, בהתאמה לאתגרים, במקצועיות יוצאת דופן ובמסירות רבה. חשוב כי נמשיך לפעול בענווה ובצנעה, נסתרים מן העין, בדיוק באופן בו עשינו זאת עד כה. מאמין בכם, סומך עליכם, צאו, הפליגו, צללו ושובו בשלום לנמל הבית".