בלחץ ארה"ב: בימין זועמים על קידום בנייה יהודית בתמורה לבנייה ערבית

    אריאל שרפר 1 Comment on בלחץ ארה"ב: בימין זועמים על קידום בנייה יהודית בתמורה לבנייה ערבית

    על פי הפרסומים שנחשפו הערב, לאור לחץ אמריקני ראש הממשלה קידם דיון בקבניט, על בנייה יהודית בשטחי ישראל ביו"ש בתמורה לבנייה ערבית בשטחי C. בימין זועמים על המהלך שנרקם וקוראים לנתניהו להרים תמרור עצור לאמריקנים

    בניה בגוש עציון צילום: פלאש 90
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) נחשף כי ראש הממשלה נתניהו מקדם בקבינט תוכנית לבנייה פלסטינית בשטחי C לצד בנייה בהתנחלויות. המהלך יקודם רק בהחלטה שתאושר על ידי כל השרים, ועד כה לא הגיעו להסכמות בנושא. כך פורסם בכאן חדשות.

    הפרסום זוכה לזעם רב בקרב ההתיישבות, ראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "חבלי מולדת המכונים שטחי C מאז אסון אוסלו, הם כבשת הרש שהשמאל הסהרורי השאיר בשליטתו המלאה של עם ישראל. ציפינו וקיווינו לתומנו שבימי ממשלת ימין, יוחל החוק הישראלי על המקומות הללו ויתחיל המהלך הטבעי של החלת ריבונות ביהודה ושומרון".

    עוד הוסיף נאמן: "לתדהמתנו גילינו שהגישה הערבית של גזלת דונם ועוד דונם, בניה מתוזמנת וממומנת, על ידי גורמים זרים, של בית ועוד בית פשוט משתלמת להם. התיישבות צעירה שקמה בהנחיה ובתמיכה של ממשלות ישראל כבר לפני שני עשורים אינה מוסדרת וכעת אנחנו שומעים שגם כאן צריכים לשלם אגרה- הסדרת כמה מאות בתים יהודיים תמורת עשרות אלפי פלישות של הבניה הערבית העויינת".

    לדברי נאמן ייתכן כי מקור התוכנית בלחץ אמריקני: "אם נכון הדבר שזוהי דרישת האמריקאים, אנחנו מצפים ממשלתנו שלנו לומר בקול רם וברור – עד כאן. לא נותנים תמורות אוויליות תמורת אי קיום צדק בסיסי. לא יקום ולא יהיה כדבר הזה. וגם אנחנו מתיישבי יהודה ושומרון לא רוצים טובות, כאשר התמורה להם איבוד חבלי מולדת דה-פאקטו ודה-יורה".

    לסיום פונה נאמן לראה"מ ודורש: "אדוני ראש הממשלה הרם תמרור עצור לדרישות ההזויות של "ידידתנו הגדולה", ואם היא עדיין כזאת, היא תקבל את זה בהבנה".

    יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני תוקף בחריפות את רה"מ נתניהו ומאשים אותו בכניעה לפלסטינים בשל שקילת הכשרת בניה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C ואפשרות אישור בניה נוספת בשטחים אלה.

    בתגובה לדיון הקבינט בנושא המדאיג את המתיישבים אמר דורני בשם מועצת יש"ע בין היתר כי לא יעלה על הדעת שבנייה ישראלית בישובים תותנה בבנייה פלסטינית והוסיף שהציפייה מממשלת ימין, לצד אכיפה ביד קשה נגד מפרי החוק, היא אישור בנייה ישראלית ללא מגבלות בכל יו"ש ובקעת הירדן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עדיין זוכרים לנתניהו את האמירה השיקרית,המעליבה,על החרדים.שהרזה (החילוני) נושא על גבן את השמן (החרדי).לא נשכח,לא נסלח.גם חילול השבת בעבודות של הרכבת,בתל אביב בר"ג,ללא מילה אחת מצד נתניהו,
      מאאה הרבה על האיש דלא יהסס לזרוק את החרדים,כדי ללבור לשונאי החרדים. א. רון