לפני הבחירות: נשיא רוסיה צפוי להגיע לישראל לחנוכת האנדרטה

    שלמה ריזל No Comments on לפני הבחירות: נשיא רוסיה צפוי להגיע לישראל לחנוכת האנדרטה

    ביקור מיוחד של ראש ממשלת רוסיה ולדמיר פוטין בישראל, עתיד להתקיים כבר לפני הבחירות. לאחר שנענה בחיוב להזמנה לבקר בישראל ולחנוך את האנדרטה לזכר חיילי רוסיה במלחמתם בנאצים. בעיריית ירושלים אושרה ההקמה של האנדרטה

    צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבביקורו האחרון במוסקבה, הזמין ראש הממשלה בנימין נתניהו את נשיא רוסיה ולדמיר פוטין לחנוכת האנדרטה בירושלים לזכר לוחמי הצבא האדום שנלחמו בנאצים שחלקם היו חיילים יהודים. פוטין נענה בחיוב להזמנה. לאחרונה בלשכת ראש הממשלה נעשים מאמצים להביא את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לירושלים בחודש ספטמבר עוד לפני הבחירות.

    הערב (שני) הגיע לסיומו בעיריית ירושלים תהליך האישור של אותה אנדרטה. ועדת השמות של העירייה אישרה הערב את שם האנדרטה, שתוצב בגן סאקר בירושלים. בעלות 1.2 מיליון ש"ח.

    המטרה היא לקיים את טקס החניכה של האנדרטה הזאת, שחשובה מאוד לפוטין ולרוסים, בחודש ספטמבר הקרוב. זו הסיבה שלדברי גורמים שהופעלו לחצים על עיריית ירושלים מצד לשכת ראש הממשלה לסיים את ההליך הטכני והפרוצדוראלי כמה שיותר מהר. כעת, עם האישור הסופי בעיריית ירושלים, יתחיל גם התיאום הרשמי של המועד המדויק לטקס החנוכה.

    מדובר באנדרטה שנייה שפוטין חונך בישראל. בשנת 2012 חנך פוטין את אנדרטת הניצחון בנתניה. היחסים עם הממשל הרוסי הם הטובים ביותר שהיו מאז הקמת המדינה והתיאום הביטחוני אתם בשיא, כך אומרים בכירי מערכת הביטחון. היחסים עם רוסיה מחזקים את ביטחונה של ישראל באזור בפרט.

    הכסף לאנדרטה הזאת מגיע בין היתר משם שרבים במערכת הפוליטית מכירים, מיכאל מירילשווילי, איש עסקים, שנחשב למקורב למספר פוליטיקאים כמו יולי אדלשטיין, אריה דרעי, ואביגדור ליברמן.

     



    0 תגובות