ראה"מ לנשיאת קרואטיה: "אנו המגן של המזה"ת ואירופה מאסלאם קיצוני"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ לנשיאת קרואטיה: "אנו המגן של המזה"ת ואירופה מאסלאם קיצוני"

    ראש הממשלה נפגש עם נשיאת קרואטיה בלשכתו בירושלים יחד עם שרי הכלכלה משתי המדינות. בפגישה ביקש ראש הממשלה מהנשיאה שתכהן כנשיאה תורנית באו"ם להילחם באנטישמיות וביחס של עמי אירופה לישראל

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם נשיאת קרואטיה קולינדה גרבר-קיטרוביץ', בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה השתתפו גם שר הכלכלה אלי כהן ושר הכלכלה והחדשנות של קרואטיה דארקו הורבאט.

    ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הפגישה: "הידידות הזאת שעליה אנו מדברים באה לידי ביטוי בביקור זה בשיח על הסכם סייבר ובשיתופי פעולה בתחומי הטכנולוגיה והביטחון, וכן בתחום המסחר, שאני מאמין שעלינו לקדמו יותר – הוא מצומצם יותר ממה שהוא יכול להיות וממה שהוא יהיה. הביקור הזה יעזור לחזק את ההיבטים הללו ואחרים, וישנם תחומים רבים נוספים בהם נוכל לשתף פעולה".

    ראה"מ שלח תנחומים על הרג החייל באפגניסטן: "אני מבקש להביע את תנחומיי לעם הקרואטי על ההתקפה בקאבול. חייל קרואטי נהרג ואחרים נפצעו, ואנו שולחים להם איחולי החלמה מהירה. זאת דוגמה לאתגר הכפול שבפנינו. בקרוב תעמדי בראשות האיחוד האירופי וזאת הזדמנות להעביר את המסר לכל אומות אירופה. ישראל חשובה במיוחד עבור אירופה בהתמודדותה מול שני אתגרים – בעיצוב עתיד מזהיר ובהתנגדות לעבר חשוך".

    נתניהו התייחס להתקפות הרצחניות והאסלאם הקיצוני שמתדלקת איראן: "ההתקפה שאירעה בקאבול – דבר שכולנו מתמודדים איתו, גם אתם – הוא ניסיון האיסלאם הקיצוני להחזיר את האנושות לתקופה חשוכה מאוד. חלקם רוצים להחזיר אותנו לתחילת ימי הביניים. זה בא לידי ביטוי בפעילות של דעאש, אך בראש ובראשונה בפעילות של איראן, שהיא כוח הרבה יותר עוצמתי וזדוני".

    ראה"מ הציג את החומה שישראל מקימה מול האיסלאם הקיצוני: "ישראל נמצאת בקדמת המאבק מול האיסלאם הקיצוני. אם ישראל לא הייתה כאן במזרח התיכון, המזרח התיכון היה נופל בידי האיסלאם הקיצוני. העובדה שאנחנו מגינים על עצמנו היא משמעותית מאוד, אך בזמן שאנחנו מגינים על עצמנו, אנו מגינים על כל המזרח התיכון, ובהגנתנו על המזרח התיכון, אנו מגינים על אירופה. זאת הנקודה הראשונה – הנוגעת בהתנגדות לעבר האפל".

    תעמדי בחזית המאבק באנטישמיות ביקש ראה"מ: "כאשר אני מדבר על התנגדות לעבר החשוך, אני מדבר גם על האנטישמיות שמרימה את ראשה. אני מכיר את ההיסטוריה של המשפחה שלך בהקשר הזה, ואני יודע שאת מובילה את המאמצים, הן בקרואטיה והן באיחוד האירופי, נגד הופעתה המחודשת של האנטישמיות. ההזדמנויות לחיזוק הידידות בינינו ולהבטחת חיים טובים יותר לעמינו, הן הזדמנויות ממשיות, ואני בטוח שביקור זה יקדם אותן".



    0 תגובות