איחוד הימין יצא אל הדרך: "דורשים מהליכוד לשריין את בן גביר"

    איתי גדסי No Comments on איחוד הימין יצא אל הדרך: "דורשים מהליכוד לשריין את בן גביר"

    לאחר פגישה מכרעת על עתיד הריצה המשותפת, הודיעו ראשי איחוד הימין, הבית היהודי ואיחוד לאומי על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות, בראשות איילת שקד | הימין החדש קיבל 4 מקומות בתשעה המקומות הראשונים | שקד: "בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות"

    צילום: פלאש 90
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסוף זה קרה: לאחר מתח רב וחשש גדול בקרב הפעילי המפלגות כי האיחוד לא ייצא אל הפועל בימין. מפלגות הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי סיכמו על ריצה משותפת בתום פגישה מכרעת שנערכה היום (שני) בין ראשי איחוד מפלגות הימין, שר החינוך הרב רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳, לבין ראשי 'הימין החדש' בראשות איילת שקד ונפתלי בנט, סיכמו כעת ראשי המפלגות על ריצה משותפת כבלוק טכני בבחירות הקרובות.

    על פי המתווה שגובש, הרכב הרשימה ייקבע באופן הבא:

    ‏1. איילת שקד – יו"ר המפלגה
    ‏2. רפי פרץ
    ‏3. בצלאל סמוטריץ׳
    ‏4. נפתלי בנט
    ‏5. מוטי יוגב
    ‏6. אופיר סופר
    ‏7. מתן כהנא
    ‏8. עידית סילמן
    ‏9. רוני ססובר
    ‏10. אורית סטרוק

    עוד סוכם במו"מ:

    1. הסיעה תנהל את המו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו במשותף במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו.

    2. שילוב אנשי 'עוצמה יהודית' ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריון/ים בליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות.

    3. השותפים ידרשו חקיקת חוק נורבגי מרובע.

    יו״ר הימין החדש, איילת שקד בירכה על האיחוד ואמרה: "בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי. איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח. בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו. כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה".

    יו"ר הבית היהודי, שר החינוך הרב רפי פרץ בירך על האיחוד תוך ויתור אישי שלו על הבכורה: "יש אחדות בימין. שמרנו על ייצוג הולם של הציונות הדתית ברשימה המאוחדת רצים יחד מנצחים יחד. יוצאים לדרך".



    0 תגובות