- רדיו קול חי - -

מסע חוצה יבשות: משריפה לקבורה יהודית

משריפה לקבורה ע"פ ההלכה: בתחילת השבוע נתקבלה קריאה לעזרה מבני משפחתה הקרובים של המנוחה פרידה ויזל ע"ה, אשר הלכה לעולמה בפלורידה ובצוואתה ציוותה על טיפול בגופתה באמצעות חב' העוסקת בשריפת גופות ל"ע. המנוחה אף שילמה לחב' מקדמה על הטיפול המבוקש ולדברי בני משפחתה לא ידעה את האיסור ההלכתי החמור שבדבר, עצם העובדה שביקשה שארונה יעלה להיטמן בארץ הקודש – ישראל.

אחיה המתגורר בעיר החרדית אלעד, אברך יר"ש יחד עם אנשי זק"א תל אביב החלו בפעילות סביב השעון, תוך הפעלת גורמי חוץ ואנשי מקום מגוריה למנוע את שריפת גופתה. הגופה כבר הייתה בדרכה למשרפות וברגע האחרון נמנעה לאחר שבנה המתגורר לצידה בפלורידה השתכנע להצטרף למאמץ, תוך הבטחה שארגון זק"א תל אביב וידידי הבן מהארץ יגייסו את הסכום הנדרש לצורך הטסתה ארצה, פרוצדורה הכרוכה בעלות אלפי דולר.

זה היה ממש בשלב שהאמבולנס שנשא את גופתה נאלץ לבצע פרסה ולהחזירה לשמירה עד להטסה ארצה.

במבצע חוצה יבשות גויס הסכום הנדרש וארונה נחת לפני שבת בשדה התעופה בן גוריון, כשצוות זק"א תל אביב שפעל להביא לקבורתה, הקמב"ץ יחיאל גולדמן ואחראי קבורת חו"ל יהושע לב קיבלו את פני הארון להביאו לקבורה בבית עלמין ברחובות בהלווייה יהודית מכובדת.

ארגון זק"א ת"א לקח על עצמו את כל הטיפול והקבורה בארץ, כולל הנפקת רשיון קבורה, מיסי נמל, העברה לבי"ע ועמד לצידה של המשפחה שלא הסתירה את התרגשותה מההתגייסות לצידה בשעתה הקשה, עד לקבורתה של המנוחה בקבר ישראל.