בן דהאן: "הדיון המרכזי הוא לא על המקום הראשון"

    אבי גדלוביץ' No Comments on בן דהאן: "הדיון המרכזי הוא לא על המקום הראשון"

    סגן שר הביטחון וממנהיגי "הבית היהודי" הרב אלי בן דהאן שוחח עם בצלאל קאהן והתייחס לסערה סביב איחוד מפלגות הימין והמשא ומתן מול "הימין החדש": "אפשר להתפשר על המקום העשירי; מקווה שהיום יסגרו הסכמים"

    צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הגשת הרשימות ביום חמישי, במפלגות הימין מאיצים הילוך ומנסים להגיע להסכמות. הבוקר, היו אמורים להיפגש יו"ר הבית הרב רפי פרץ והשר לשעבר נפתלי בנט לפגישת משא ומתן אלא שזמן קצר לפני הפגישה הודיע הרב פרץ כי היא נדחית לשעה מאוחרת יותר, לדברי מקורביו, הפגישה תוכננה מראש לשעת ערב.

    עוד לפני עניין תזמון הפגישה, שוחח סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן עם בצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" ב"קול חי" והתייחס בהרחבה למשא ומתן בין המפלגות. "אני מאוד מקווה שהיום ייסגרו הדברים, טבעם של דברים שככל שמתקרבים למועד האחרון לסגירת הרשימות, יש סיכוי שזה יסתיים", אמר בן דהן

    סגן השר התייחס לסוגיה שהוגדרה בימים האחרונים כ"ליבת הוויכוח" – המיקומים ברשימה המאוחדת: "מחצית מהמקומות בעשירייה הראשונה לימין החדש, זה בוודאי לא הגון. לא חושב שמישהו מסכים לכך. גם בימין החדש מבינים שזה לא ריאלי. הדבר ההגון ביותר הוא שלושה מתוך העשירייה ראשונה לימין החדש. על המקום העשירי יהיה אפשר להתפשר".

    "במידה ונגיע להסכמות על המיקומים ברשימה עד המקום החמש עשרה, אני מניח שיהיה קל יותר להגיע להסכמות על המקום הראשון. אנשים חושבים שהמאבק הגדול הוא על המקום הראשון, המאבק הוא על סדר חלוקת המקומות", אמר והוסיף, "צריך לזכור שחברי הבית היהודי הם חכי"ם מכהנים והפעילות הציבורית שלהם מוכרת. אפילו עידית סילמן שהיא חדשה – היא חברת כנסת. אם נשאל עשרה אנשים בציונות הדתית מי הוא רוני ססובר לא חושב שידעו לענות לך, אפילו מתן כהנא שהוא איש יקר מאוד, עשייתו עדיין אינה מוכרת, בטח לעומת חברי כנסת מכהנים שפעלו רבות לעומת הציונות הדתית".

    על החוק הנורווגי אמר בן דהן: "לפי ההתחייבות של ראש הממשלה יהיה חוק נורווגי מרובע כך שבכל רשימה יוכלו להיכנס ארבעה חברי כנסת חדשים. אני מעריך שאם תהיה התחייבות של כל הרשימות על כך שכל שר או סגן יתפטר לטובת החבר הבא ברשימה, הדבר ייתן אפשרות קלה יותר להגיע להסכמות".

    האזינו:



    0 תגובות