פייק ניוז: היועמ"ש סגר את הבדיקה כנגד דנון: "אין חשד לעבירה"

    איתי גדסי No Comments on פייק ניוז: היועמ"ש סגר את הבדיקה כנגד דנון: "אין חשד לעבירה"

    לאור טענות שהועלו בכתבה בערוץ 2, החליט היועמ"ש לפתוח בבדיקה כנגד שגריר ישראל באו"ם דני דנון, בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות. בשבתו כיו"ר הליכוד העולמי, כי לכאורה דאג לאינטרסים אישיים שלו על חשבון כספי ציבור. בדיקה מקיפה של המשטרה ומחלקת הכלכלה בפרקליטות לא העלתה דבר. העובדות היו שונות ממה שתואר בכתבה

    דני דנון צילום: UN Photo / Manuel Elias
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט לאמץ את ההמלצות שהובאו בפניו ולסיים את הבדיקה המשטרתית בעניינו של שגריר ישראל לאו"ם, מר דני דנון, בהיעדר תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה.

    כזכור, בחלק מן התקופה בה כיהן השגריר דני דנון כחבר כנסת, הוא כיהן במקביל גם בתפקיד יו"ר "הליכוד העולמי", שהוא תפקיד בעל השפעה משמעותית על מינויים ותקציבים במוסדות הלאומיים.

    בנובמבר 2017 פורסמה בערוץ 2 כתבה בה נטען שכאשר כיהן דנון כיו"ר הליכוד העולמי, הוא ביצע מעשים העלולים להוות עבירות מתחום טוהר המידות. זאת, באמצעות פעילות בעמותת "עושים ציונות", השייכת ל"מועצה הציונית", השייכת להסתדרות הציונית העולמית.

    בכתבה נטענו טענות ביחס לשני אירועים עיקריים, בעלי זיקה: הראשון עניינו ביצירת מערך פוליטי אישי לטובתו של דנון, שכביכול מומן באמצעות כספי ציבור; השני עניינו בטענות למימון הוצאות ייעוץ ופרסום פרטיות של דנון באמצעות העמותה.

    נוכח הנטען בכתבה והתמיכה שהובאה בה לדברים (כגון הקלטות של שיחות עם עובדים בעמותה), ביקש פרקליט המדינה מראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כי משטרת ישראל תחל בבדיקת הנטען בכתבה, וזאת בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

    חוקרי יאחב"ל בלהב 433 ביצעו פעולות רבות לבדיקת הנטען בכתבה. כך למשל, נאסף מידע מהביטוח הלאומי ומרשם העמותות; נעשתה בחינה של מספר חשבונות בנק; נתפסו חומרים ששימשו לתוכנית ונבדקו; ונגבו עדויות ממספר רב של מעורבים וגורמים נוספים היכולים לשפוך אור על הנטען.

    ממצאי בדיקת משטרת ישראל אימתו את נתוני הרקע שתוארו בכתבה. כך למשל, נמצא כי קק"ל אכן תמכה בעמותה בסכומים הולכים וגדלים בתקופה בה כיהן דנון כיו"ר הליכוד העולמי, וכי בתקופה זו היה גידול משמעותי במספר העובדים בעמותה.

    כן נמצא, כי העמותה אכן שכרה את שירותיהם של היועצים שנתנו בעבר ובמקביל לתקופה הרלוונטית שירותים עבור דנון. אולם, יחד עם זאת, בירור הדברים ע"י משטרת ישראל העלה ביחס לחלק מהטענות בתוכנית תמונה עובדתית שונה, ובהתבוננות כוללת על ממצאי הבדיקה עולה כי אין בסיס מספק להוכחת קשר בין קליטת העובדים בעמותה ועבודתם לפעילותו של דנון, וכך גם בין שירותי הייעוץ הניתנים לעמותה לאלה הניתנים לדנון כאמור.

    בסיום כל הפעולות הללו, ראש אגף חקירות ומודיעין מסר כי עמדתו היא שממצאי הבדיקה אינם מגלים תשתית עובדתית מספקת להוכחת חשד סביר לביצוע עבירה ע"י דנון, וכן כי אין בנמצא פעולות נוספות שמשטרת ישראל יכולה לבצע כדי לשנות את המסקנה העובדתית.

    המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את הבדיקה כאמור, הבהירה בחוות דעתה המקיפה כי משטרת ישראל ערכה בדיקה יסודית ומעמיקה לבירור הטענות בכתבה, ולאחר בחינת ממצאיה הגיעה גם היא למסקנה דומה לזו של ראש אח"מ, לפיה לא מתעורר חשד סביר לביצוע עבירה ע"י דנון, ובנסיבות העניין אין תוחלת להמשך הבדיקה. פרקליט המדינה הודיע אף הוא כי החליט לקבל את עמדת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ולהמליץ על סיום הבדיקה.

    לאחר בחינת הדברים החליט, כאמור, היועץ המשפטי לממשלה כי יש לסיים את הבדיקה המתנהלת בעניינו של דנון.



    0 תגובות