הרבשצי"ם שוקלים לשבות; ההסתדרות שוקלת סכסוך

    איתי גדסי No Comments on הרבשצי"ם שוקלים לשבות; ההסתדרות שוקלת סכסוך

    לקראת שביתה: ההסתדרות הלאומית מאיימת להכריז על סכסוך עבודה בין הרבש"צים לבין משרד הביטחון

    צילום: פלאש 90
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות שוקלת להכריז על סכסוך עבודה בין רכזי הביטחון למשרד הביטחון. הסיבה: המשרד מתכנן שינויים בתנאי ההעסקה של הרבש"צים. רכזי הביטחון טוענים: "אנחנו חוד החנית של יישובי קו העימות, ובשנים האחרונות פוגעים בנו ובביטחון התושבים, לא נשתוק יותר". כך מפרסמת הבוקר (ה') לראשונה, כתבת התיישבות של "ישראל היום"- אפרת פורשר

    בשבוע שעבר הודיעה ההסתדרות כי כעת היא מייצגת את כל הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאי) שביישובי קו העימות, ובהם ביו"ש, בעוטף עזה ובשרון, וכעת מגיע האיום בשביתה. במכתב שנשלח למנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, דורשת ההסתדרות הלאומית פגישת עבודה דחופה בנוגע לתנאי העסקתם של הרבש"צים, לאחר שלאחרונה החל המשרד במהלך להחתמת היישובים על חוזה העסקה חדש מולם. אם בקשתה לא תיענה, יודיעו הרבש"צים על שביתה.

    המעסיק הישיר של הרבש"צים הם היישובים עצמם. בכל חודש מעביר משרד הביטחון את תקציב ההשתתפות עבור שכר הרבש"צים וגובה המשכורת עצמה נתון לשיקול דעתו של כל יישוב. החוזה החדש שמקדם משרד הביטחון בין היישובים לרבש"צים כולל בין השאר שינוי בתנאי ההעסקה, שינוי בזכויות והפחתת האחריות הביטחונית של הצבא על הרבש"צים והעברתה ליישובים.

    עד כה, בקשת ההסתדרות לפגישה לא נענתה, ולכן החליטו לעלות שלב במאבק והודיעו: אם עד יום שני הקרוב לא ייעתר משרד הביטחון לדרישת ההסתדרות לקיים מו"מ להסדרת תנאי העסקת הרבש"צים בחוזה קיבוצי בינם למשרד הביטחון, הם יכריזו על סכסוך עבודה. המשמעות היא שביתה של כל הרבש"צים בארץ. מדובר בתפקיד שדורש מענה מבצעי 24 שעות ביממה והתמודדות עם אירועי פח"ע, פריצות והצתות. ההשלכות לשביתה שכזו הן ברורות.



    0 תגובות