התגובות להקמת "המחנה הדמוקרטי": "פרישת שפיר מ'העבודה' – מבורכת"

    איתי גדסי No Comments on התגובות להקמת "המחנה הדמוקרטי": "פרישת שפיר מ'העבודה' – מבורכת"

    בימין ובשמאל מגיבים להקמת רשימת השמאל הקיצונית: "המחנה הדמוקרטי" | העבודה: "שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ"

    סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התגובות מימין ומשמאל להקמת "המחנה הדמוקרטי". חברת הכנסת מיכל רוז'ין (מרצ) אמרה: "אני מברכת את יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על המהלך של הגדלת המחנה הדמוקרטי בהובלתה האידיאולוגית של מרצ ובהתאחדות סביבה. האיחוד הוא צו השעה במציאות הגזענית והמפלגת של הממשלה הימנית של נתניהו. חייבים להמשיך לפעול לאיחוד כל הגורמים משמאל לכחול לבן, וליצר רשימת שמאל גדולה שאינה בורחת מעמדותיה ומשמיעה קול ברור בעד שלום, שוויון ודמוקרטיה".

    ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב אף הוא על התנודות במפלגתו: "השמאל הישראלי יצא היום לדרך, מאוחד וחזק. אל מול רוח ה"לא ימין ולא שמאל", אנחנו מציגים רשימה שמה שמאחד אותה זו הגאווה להיות שמאל ולייצג את ערכיו. רשימה שתיאבק לפתרון מדיני שתפעל לקידום השוויון לכל אדם באשר הוא אדם, לצדק אזרחי וחברתי. כולנו, גם אני, עשינו ויתורים, אבל עשינו אותם כדי לייצר תקווה, שהיתה כל כך חסרה במחנה שלנו. לייצר שלם שגדול מסכום חלקיו, לייצר את הכוח המוביל במאבק לחילופי השלטון והדרך".

    ממפלגת העבודה נמסר: "אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל. החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו".

    יו"ר "האיחוד הלאומי", ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', בירך הבוקר על פרישתה של חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה וחבירתה למרצ ולמפלגתו של ברק. "פרישת סתיו שפיר ממפלגת העבודה היא בשורה חיובית שתאפשר לה אולי לחזור למה שהיתה פעם – מפלגת שמאל מפוארת ציונית וערכית שתמכה בהתיישבות ובציונות – ולא סניף של מרצ", אמר והוסיף, "כאיש ימין כאבתי מאוד את תהליכי אבדן הדרך של העבודה. יכול להיות שאם זה היה קורה קודם העבודה לא היתה איפה שהיא היום".



    0 תגובות