- רדיו קול חי - -

טראמפ האנגלי: בוריס ג'ונסון נבחר לראש ממשלת בריטניה

בשורות טובות: כחודש וחצי לאחר שראש ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מיי פרשה מתפקידה כראש ממשלת בריטניה, חברי המפלגה השמרנית בחרו היום (שלישי) בשר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון לכהן כראש הממשלה הבא. כל התחזיות צפו ניצחון מוחץ לג'ונסון על יריבו האנט חסר הניסיון.

מדובר בבשורות משמחות לישראל, ג'ונסון נחשב לידיד ישראל אמיתי באירופה. הוא תקף בחריפות את התנהגותו של ראש ממשלת הלייבור ג'רמי קורבין ואמר כי היא נותנת פתחון פה לאנטישמים. נחשב כידיד אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו ותומך במדיניות ישראל במזרח התיכון.

ג'ונסון שכיהן בעברו כראש עיריית לונדון, גבר על יריבו שר החוץ הנוכחי ג'רמי האנט שהחליף אותו לאחר פרישתו מהממשלה. ג'ונסון זכה בקרב מצביעי המפלגה המונים כ-160 אלף מצביעים. ב-92,153 מקולות הבוחרים, כמעט פי 2 ממספר הקולות בהם זכה ג'רמי האנט – 46,656 קולות.

בנאומו לאחר ההודעה על ניצחונו המחוץ אמר ג'ונסון: "אני רוצה להודות לתרזה מיי על השנים בהן כיהנה כראש הממשלה. היתה לי הזכות לשרת אצלה בקבינט ולראות את התשוקה שלה. תודה תרזה",

עוד הוסיף ראש הממשלה החדש: "אני רוצה להודות לכולם במפלגה השמרנית. אני יודע שיש אנשים שיטילו ספק בהכרעה שלכם, אבל לאף אחד אין מונופול על החוכמה".

גו'נסון התייחס למירוץ העתידי מול קורבין: "עלינו לעמוד על הקונפליקט בין הרצון להיות בשיח ובהסכמים עם האיחוד האירופי, לבין הרצון בשליטה עצמית. אנחנו יודעים שאנו יכולים לעשות את זה ואנחנו נעשה את זה". עוד אמר ג'ונסון: "אנחנו צריכים לעשות ברקזיט, נאחד את האומה וננצח את קורבין".