- רדיו קול חי - -

עיסוואי פריג' דרש וברק התנצל מיד: "אני נושא באחריות"

ארבע שעות חלפו מאז שח"כ עיסאווי פריג' ממרצ דרש מאהוד ברק התנצלות על אירועי אוקטובר 2000 כתנאי לחבירה למרצ. אהוד ברק שלא כהרגלו מיהר להתנצל כשעתיים לאחר הבקשה וכתב: "אני נושא באחריות בכל מה שהתרחש בתקופת כהונתי כראש ממשלה, בהם גם אירועי אוקטובר. אין מקום למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון של המדינה שלהם. אני מביע צער והתנצלות בפני המשפחות ובפני החברה".

אירועי אוקטובר, הם גל המהומות הקשה שהחל ביום השני של ראש השנה התשס"א, יומיים לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה, ושלושה ימים לאחר עלייתו של אריאל שרון להר-הבית. החלו הערבי ישראל בעידוד המנהיגים לקריאה 'להציל את הר הבית' החלו להבעיר מהומות חסמו כבישים, תוך זריקת אבנים ובקבוקי תבערה לעבר יהודים. במקרים מסויימים עצרו הערבים רכבים ובדקו אם הנוסעים יהודים ופגעו בהם, במהלך ידויי האבנים נהרג יהודי.

בתגובה המשטרה ביקשה לרסן את ההתפרעויות האלימות וירתה בכדורי גומי לעבר המפגינים ובמקרה קיצון באש חיה. המהומות התרכזו בעיקר באזורי הגליל. במהלך ההפגנות האלימות נהרגו 12 ערבים ישראלים ופלסטיני, לאור התגובה הקשה של המדינה ההפגנות נרגעו והופסקו.

ראש הממשלה דאז אהוד ברק, התנצל בפני המנהיגים הערבים שהסיתו לגל המחאות. אך הם סירבו לקבל את התנצלותו וטענו כי הוא האחראי להרג הפורעים. היום שוב התנצל אהוד ברק.