מערך ההסברה למניעת שכחת ילדים ברכב

    עפר גדנקן No Comments on מערך ההסברה למניעת שכחת ילדים ברכב

    לאור המקרים הקשים שאירעו לאחרונה:
    'מכבי' ממשיכה במערך ההסברה למניעת שכחת ילדים ברכב

    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור המקרים הקשים שאירעו לאחרונה, חוזרת 'מכבי' ומחזקת את מערך ההסברה למניעת התופעה הקשה של תינוקות הנשכחים ברכב רח"ל. זוהי השנה השנייה ברציפות בה יוזמת 'מכבי' את המהלך בתוך הקהילה. במסגרתו, הופצו עלוני הסבר, עצות מעשיות, והנחיות מצילות חיים שחשוב לכל הורה לאמץ ולזכור.

    תופעת שכחת הילדים ברכב בימות הקיץ הינה סכנת חיים של ממש, המתרחשת לרוב בזמן עייפות של ההורה, מתח נפשי או שינוי בשגרת הנסיעה. במצבים אלו ההורה מרוכז בשינוי ובמשימה שלפניו, ועלול ח"ו לשכוח כי ברכב יושב ילד שצריך להגיע למסגרת הלימודית. התופעה יכולה לקרות לכל אחד, א"א להגיד "לי זה לא יקרה" , וכדאי לזכור ולהקפיד על הרגלים חיוניים שיכולים למנוע את האסון הבא ל"ע.

    הכלל הראשון הוא לוודא שביציאה הרכב אכן ריק מנוסעים. כדי לזכור את הכלל ולהימנע מהסחת דעת, מומלץ להימנע משיחה בנייד בזמן הנסיעה, אשר הוכחה כגורם הראשי לחוסר ריכוז. עצה יעילה נוספת היא השארת החפצים האישיים, כמו תיק ומכשיר נייד, בסמוך לתינוק במושב האחורי. כמו כן, כדאי לתכנן את הנסיעה מראש, ולהנהיג הרגל של שיחת עדכון בעת ההגעה ליעד.

    מנהלת קידום בריאות ארצית במכבי, הגב' תמר אלקלעי: "אנחנו נמצאים כעת בשיאו של הקיץ, הילדים וההורים יוצאים משגרת יומם, שאינה פוסחת על הרגלי הנסיעה השוטפים. כארגון בריאות מוביל, רואה 'מכבי' כחובה אישית לקיים מערך הסברה מקצועי, שיעורר מודעות ויביא לשינוי אמיתי בע"ה. על מנת שהיקרים לנו יהיו בטוחים, ושנעבור את הקיץ בבריאות טובה ובשלום".



    0 תגובות