פיתוח ישראלי יבטל רעשים במזגן הביתי

    עפר גדנקן No Comments on פיתוח ישראלי יבטל רעשים במזגן הביתי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ליל שבת. אחרוני האורחים סיימו לברך ברכת המזון, הסלון מתרוקן. סבא רוצה לשבת עם הגמרא וללמוד עוד קצת. תחת השקט שמשתרר, רחש המזגן המיני מרכזי במסדרון בולט ביתר שאת. על אף הניסיונות להתרכז, בסופו של דבר סבא מוותר על התענוג. פעם זה הפריע לו פחות – היום הדבר מקשה עליו את הריכוז.

    לא רק אנשים מבוגרים סובלים מרעש רציף שבוקע ממכשירי חשמל. צעירים רבים ואף ילדים אינם מתרגלים לרעש הבוקע מחדרם, מנוע מזגן בחדר שינה ואפילו בעמדה במשרד.

    בימים אלו משיקה חברת 'אלקטרה' מיזוג אויר ואקלים, בשיתוף עם חברת Silentium  הישראלית, פיתוח פורץ דרך בתחום המיזוג בקנה מידה בינלאומי בשם Electra Mute המאפשר פעולה חרישית ביותר של יחידת המיזוג הפנימית ללא כל פגיעה בביצועי המזגן. חברת הסטארטאפ הוותיקה Silentium, אותה ייסד יוסי ברט בשנת 2000 ומנוהלת כיום ע"י יואל נאור, מעסיקה ־ 50 עובדים בארץ ובעולם ומאז הקמתה גייסה מעל ל- 35 מיליון דולר. בין לקוחות החברה חברת פאבר- יצרנית קולטי אדים המובילה באירופה המשלבת את טכנולוגית סילנטיום בקולטי אדים עבור חברת אלקטרולוקס,Robam  יצרנית קולטי האדים הגדולה ביותר בסין, יצרניות רכב מובילות בעולם, סימנס בתחום הרכבות וכעת בשיתוף פעולה עם 'אלקטרה', היא נכנסת לתחום מיזוג האוויר לבית.

    היחידה הפנימית של מערכת המיזוג המרכזית מותקנת לרוב בתוך תקרת גבס מונמכת במסדרון הבית המרכזי בבית, או באחד החדרים הנושקים לו. המקור המרכזי לרעש ביחידה הפנימית הוא המפוח המסחרר את האוויר בחלל הממוזג.

    Electra Mute מבוססת על טכנולוגיית ANC (active noise cancelling) שפיתחה Silentium  והיא מותקנת בתוך תיבה בחלקה האחורי של יחידת המיזוג הפנימית. המערכת כוללת מיקרופונים, רמקולים ובקר מתקדם שיודע לזהות את תדרי הרעש ולהשתיקם. כל זאת, מבלי להשפיע על זרימת האוויר. המיקרופונים מזהים את תדרי הרעש המופקים מיחידת המיזוג הפנימית ועוצמתם. הבקר מפעיל רמקולים, שיודעים לעצב את השמע ובו זמנית לייצר את אותם תדרי רעש רק בפאזה הפוכה ובכך כאמור לספק למשתמש חווית שקט אופטימאלית, גם כשהמזגן עובד בעוצמה מקסימלית.

    לדברי משה בטיטו, סמנכ"ל השיווק של אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים, "כמי שמובילים את שוק המזגנים בישראל, אנו מחויבים להתאים את עצמנו בכל עת לצורכי הלקוחות ולשפר את חווית השימוש שלהם במזגן. כהמשך ישיר לפיתוח מערכת ה-IOT שכבר מוטמעת במזגני החברה, אנו חושפים היום את Electra Mute מערכת ייחודית שפותחה בישראל והיא ללא עוררין חוד החנית בתחום המיזוג לא רק בקנה מידה מקומי אלא בקנה מידה בינלאומי".

    בשלב ראשון, ניתן יהיה להטמיע את מערכת Electra Mute במהלך ההתקנה של מערכות מיזוג מיני מרכזי של אלקטרה מדגמי EMD Smart 45, 50, 55, SQ 55, כשהמחיר המומלץ לצרכן של הערכה להתקנה בסיסית הינו 1,000 שקלים. בהמשך בכוונת החברה להטמיע את המערכת בסדרות מזגנים נוספות.



    0 תגובות