מעבר לאתר המותאם

רש"ת על סערת שיבוש ה-G.P.S: בכל מטוס ישנה מערכת ניווט עצמאית

קובי פינקלר No Comments on רש"ת על סערת שיבוש ה-G.P.S: בכל מטוס ישנה מערכת ניווט עצמאית

לאחר הדיווחים על תקלות בקליטת מערכת הניווט G.P.S במטוסים של מדינות האזור, שמקורה במתקנים אלקטרונים של הצבא הרוסי בסוריה. ברשות שדות התעופה מרגיעים את הסערה ומסבירים: ישנה מערכת ניווט לכל מטוס שאינה תלויה בלווין

EgyptAir מטוס
צילום: פייסבוק EgyptAir

ברשות שדות התעופה מגיבים לפרסומים על אודות שיבושי ה מערכת הניווט ג'י פי אס ואומרים כי המטוסים כיום מבססים את רמת הדיוק של מחשבי הניווט שלהם, בעזרת מערכת ניווט אינרציאלית, תחנות קרקעיות המשדרות אותות אלקטרוניים ומערכת הניווט הלוויינית (GPS).

כאשר חל שיבוש בקליטת אותות הניווט הלווייניים – רמת הדיוק של מחשבי הניווט של המטוסים פוחתת במקצת, ובכל מקרה לכל אורך טיסתם, מהמראה ועד לנחיתה יחידות ניהול התעבורה האווירית עוקבות בעזרת מכשור תמונה-אווירית (מכ"ם ודומיו) על הנתיב והגובה שטס כל מטוס.

במידה ונצפית סטייה אפילו הקטנה ביותר פקח הטיסה מזהה ומתקן את המטוס חזרה לנתיב.

ברשות אומרים שמרבית נתיבי הטיסה מבוססים על יכולת ניווט עצמאית של המטוסים בעזרת מחשב הניווט – ברובם נדרש ניווט ברמת דיוק בינונית היכול להתבצע גם ללא קליטת אותות לוויינים ובמיעוטם נדרש ניווט ברמת דיוק גבוהה המחייב קליטת אותות לוויינים.

"לכל נתיב המתבסס על רמת דיוק גבוהה המחייבת קליטת אותות לוויינים ישנו נתיב חילופי המכווין את המטוס לנחיתה ולהתבייתות על מערכת אלקטרונית עצמאית ובלתי תלויה הנקראת ILS" מסבירים ברשות שדות התעופה.

כזכור בתקופה האחרונה, החלו לצוץ דיווחים על שיבוש קליטת הג'י פי אס באזורי נתב"ג, ירדן וקפריסין ואפי' למדינות מרוחקת יותר. ככל הנראה מדובר במערכות לוחמה אלקטרוניות שהציב הצבא הרוסי בסוריה, כנגד כוחות המורדים שמתקיפים את בסיסי חיל האוויר הרוסי באמצעות מזלטי"ם.



0 תגובות

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>