רש"ת על סערת שיבוש ה-G.P.S: בכל מטוס ישנה מערכת ניווט עצמאית

    קובי פינקלר No Comments on רש"ת על סערת שיבוש ה-G.P.S: בכל מטוס ישנה מערכת ניווט עצמאית
    7:31
    19.03.24
    הדף היומי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף כ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברשות שדות התעופה מגיבים לפרסומים על אודות שיבושי ה מערכת הניווט ג'י פי אס ואומרים כי המטוסים כיום מבססים את רמת הדיוק של מחשבי הניווט שלהם, בעזרת מערכת ניווט אינרציאלית, תחנות קרקעיות המשדרות אותות אלקטרוניים ומערכת הניווט הלוויינית (GPS).

    כאשר חל שיבוש בקליטת אותות הניווט הלווייניים – רמת הדיוק של מחשבי הניווט של המטוסים פוחתת במקצת, ובכל מקרה לכל אורך טיסתם, מהמראה ועד לנחיתה יחידות ניהול התעבורה האווירית עוקבות בעזרת מכשור תמונה-אווירית (מכ"ם ודומיו) על הנתיב והגובה שטס כל מטוס.

    במידה ונצפית סטייה אפילו הקטנה ביותר פקח הטיסה מזהה ומתקן את המטוס חזרה לנתיב.

    ברשות אומרים שמרבית נתיבי הטיסה מבוססים על יכולת ניווט עצמאית של המטוסים בעזרת מחשב הניווט – ברובם נדרש ניווט ברמת דיוק בינונית היכול להתבצע גם ללא קליטת אותות לוויינים ובמיעוטם נדרש ניווט ברמת דיוק גבוהה המחייב קליטת אותות לוויינים.

    "לכל נתיב המתבסס על רמת דיוק גבוהה המחייבת קליטת אותות לוויינים ישנו נתיב חילופי המכווין את המטוס לנחיתה ולהתבייתות על מערכת אלקטרונית עצמאית ובלתי תלויה הנקראת ILS" מסבירים ברשות שדות התעופה.

    כזכור בתקופה האחרונה, החלו לצוץ דיווחים על שיבוש קליטת הג'י פי אס באזורי נתב"ג, ירדן וקפריסין ואפי' למדינות מרוחקת יותר. ככל הנראה מדובר במערכות לוחמה אלקטרוניות שהציב הצבא הרוסי בסוריה, כנגד כוחות המורדים שמתקיפים את בסיסי חיל האוויר הרוסי באמצעות מזלטי"ם.



    0 תגובות