גזר דין של מאסר עולם וחודשי מאסר נוספים למחבל שרצח את רונן לוברסקי הי"ד; "הזיה"

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on גזר דין של מאסר עולם וחודשי מאסר נוספים למחבל שרצח את רונן לוברסקי הי"ד; "הזיה"

    גזר הדין במשפט רוצח לוחם דובדבן רונן לוברסקי ז"ל: מאסר עולם ו-8 חודשים מאסר בפועל על שיבוש הליכי משפט; משפחת רונן הי"ד: "ביזיון שאיו כדוגמתו"

    אביו ואחיו של רונן הי"ד
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גזר דין למחבל אסלאם נאג'י אשר רצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי ז"ל ניתן היום (שני) בבית המשפט הצבאי בכלא עופר. המחבל הורשע בסעיף הריגת בכוונה תחילה המשתווה לעברת רצח. עם הכניסה לדיון התעמתו משפחות שכולות, רי לוונגרוד והרצל חג'אג' עם משפחת המחבל.

    העונש אשר הושת על המחבל היה העונש המקסימאלי ועמד על מאסר עולם ועוד 8 חודשים בפועל בגין שיבוש הליכי משפט. עוד ניתנו פיצויים בסך 258 אלף ש"ח כפי שמאפשר החוק הפלילי אשר ישולם תוך שנתיים מהיום.

    דברי ראש בית הדין עם הכרעת הדין בהכרעת הדין: "הנאשם חילל את ערך החיים. במעשיו פגע גם בערכים של שמירת הסדר באזור. בכל חברה מתוקנת זכה ערך החיים להכרה עליונה. כך נמצאת גם במשפט העברי וגם בכתבי האיסלאם. הנאשם בחר ליטול חייו של אדם. מובן כי כל עונש שיושת אינו יכול להשיב את המנוח לחיק משפחתו. לנוכח העונש הוא מאסר עולם ויינתן עונש נוסף על שיבוש הליכי משפט בדמות מאסר בפועל של 8 חודשים. כל סכום גבוה ככל שייקבע לא יחזיר את המנוח. הפיצוי הוא מענה ראשוני בלבד. לא יהיה הפיצוי כדי לשפות את עניין המנוח".

    כזכור, המחבל רצח את החייל רונן לוברסקי בחודש מאי 2018, במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן במחנה הפליטים אל-אמערי. המחבל השליך לוח שיש על ראשו של לוברסקי ופצע אותו אנושות. לוברסקי נפטר כעבור יומיים מפצעיו.

    בחודש דצמבר האחרון הרסו כוחות הביטחון את המבנה בן ארבע הקומות במחנה אל-אמערי, בו התגוררה משפחתו של המחבל. צה"ל הודיע בתחילה למשפחה כי הוחלט להרוס שתי קומות במבנה, אך לאחר בדיקה נוספת הוחלט להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין. זאת לאחר שהתברר כי משפחת המחבל בנתה את הבניין על מגרש בו היה ממוקם בניין שנהרס על ידי צה"ל בשנת 1990 בעקבות פיגוע שביצע אחיו של המחבל. בג"ץ דחה ברוב קולות את עתירת המשפחה נגד הריסתו הכוללת של המבנה.

    עם תחילת המשפט חזרו בני משפחתו של לוברסקי הי"ד על דרישתם להטיל עונש מוות על המחבל, אך הפרקליטות הצבאית כלל לא העלתה בקשה זו בפני בית המשפט.

    ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, חבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", אמר בפתח הדיון בבית המשפט הצבאי כי: "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תפסיק לפחד ותדרוש לגזור על המחבל השפל עונש מוות. אנחנו לא נדרוש פחות מזה. רק יד קשה בלחימה בטרור תציל חיים".

    האב אמר עוד כי: "זו טעות קשה מצד מדינת ישראל להעניק לאויבינו המוצהרים זכות להישפט במקום לחסלם. ניהול משא ומתן איתם בבתי הסוהר במקום לגרש את משפחותיהם הוא הזיה. רק ישום חבילת ההרתעה נגד הטרור ללא כל היסוס תימנע את הרצח הבא. פסק הדין הוא ביזיון שאין כדוגמתו".

    יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אשר מלווה את משפחת לוברסקי מסר כי: "רוצחו של רונן לוברסקי ז"ל בא מתוך משפחת טרור דבר אשר מוכיח עד כמה נחוצה חבילת הרתעה רצינית הכוללת גירוש משפחות מחבלים, עונש מוות והפסקת החגיגות בבתי הכלא. אנו קוראים לממשלת ישראל הבאה לעשות הכל כדי להמשיך ולהילחם בטרור".

    סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, לשעבר ראש התביעה הצבאית באיו"ש: "מאז שנרצח רונן הי"ד, נרצחו עוד 8 ישראלים, ובהם אבות, בנים אחים וילדים בפיגועי טרור. עונשי מאסר עולם אינם משיגים את ההרעה הנדרשת. וחבל שהדרג המדיני, המשפטי והצבאי אינם פועלים לשיוני המדיניות ביחס לעונש מוות, וזאת במטרה להציל ולו נפש אחת. אם כבר לא מקבלים את הדרישה להגביר את ההרתעה באמצעות עונש מוות, אזי שלפחות יעשו זאת דרך כיסו של המחבל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עונש אמור להרתיע לא כך המצב עם הרוצחים המתועבים הלו
      המחבל המצוי גדל בחממת פשע [דוגמת הנ"ל ימח שמו שאחיו כבר במאסר], רוצח, ונכנס למאסר בישראל שבו תנאים של בית מלון [יחסית לאיך שאמור להראות מאסר אמתי], מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית בזמן שהותו במאסר, ונחשב גיבור בעיני עמו. וזו רק תחילת הרשימה. אין פלא שהם אינם מורתעים.
      חבל שמקבלי ההחלטות לא הפנימו עדיין שאין מנוס מעונש מות בפועל לרוצחים כאלו [ולא רק להצהיר שהם בעד].
      אין שום סיבה לתת לו ליהנות מפרי מעשיו, ולהיכנס עם חיוך לבית הסוהר.
      גירוש המשפחה, עונש מות [ולפחות מניעת המשכורת מהרשות, וצמצום רציני בתנאי המאסר], הם הכרח המציאות.