שקד תעמוד בראש הימין החדש; "תוכנית טראמפ תוביל למדינה פלסטינית"

    איתי גדסי No Comments on שקד תעמוד בראש הימין החדש; "תוכנית טראמפ תוביל למדינה פלסטינית"
    בנט צילום: פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסיבת עיתונאים חגיגית שכינסו הערב (ראשון) ראשי 'הימין החדש', איילת שקד ונפתלי בנט, הכריזו השניים על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, כאשר הפעם שקד תעמוד בראשות המפלגה. שקד קראה בנאומנ לראשי המפלגות בימין "המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של היָמין הערכי והאידיאולוגי".

    נפתלי בנט התייחס להזזתו למקום השני במפלגה ואמר בגילוי לב: "כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת. מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים".

    לכן הוסיף בנט, "בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם, את מדינת ישראל מעל לקידום האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש 'הימין החדש'. אני נכנס תחת האלונקה כשאיילת הפעם בראש, ואסייע לה להצליח בכל כוחי".

    עוד הוסיף בנט: "מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל".

    שקד נשאה את הנאום המרכזי הערב והתייחסה לפעילי ומצביעי המפלגה: "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הוביל את מערכת החינוך, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה".

    שקד דיברה על המטרה במפלגת ימין חדשה: "אחרי 40 שנה שהיָמין בשלטון, אבל השמאל הוא זה שקובע מה רע וּמה טוב, מיהו חלוץ וּמיהו מתנחל, מיהו דמוקרט וּמיהו פשיסט, מיהו ליברל וּמיהו חשוך, הגיע הזמן שאנחנו נגדיר לאן מדינת ישראל הולכת מכאן".

    שקד תקפה את שלטון הפקידים: "אחרי שנים שבהן הורגלנו בדמוקרטיה של פקידים שלא נבחרו מעולם, אנחנו מדברים על דמוקרטיה של העם. נכון, דמוקרטיה היא לא רק שלטון הרוב, אבל היא בוודאי לא שלטון המעטים".

    בהמשך נאומה התייחסה לתוכנית המדינית של נשיא ארה"ב: "תכנית טראמפ המובילה לִמדינה פלסטינית, שלטון החמאס בִּרצועת עזה; הגרעון העצום בתקציב המדינה; הפחתת רגולציה שחונקת כל מה שמנסה לצמוח פה והחזרת הדמוקרטיה לעם ישראל והיכולת למשול בידי מי שנבחר על-ידי העם".

    לסיום אמרה שקד: "אבל מעל הכל, עומד החשש האמיתי, זה שכמעט התממש לפני כמה חודשים, והוא מכירת חיסול אידיאולוגית של כל מה שאנחנו ביָמין מאמינים בו. זה עלול לקרות שוב. אין ערך ימני, אין עמדה ימנית, אין ציפור נפש ימנית אחת שלא יוקרבו על מִזְבַּח הקמת הקואליציה, אם לא נהיה כוח משמעותי בכנסת הבאה. הפעם היה לנו מזל – הדלפה קטנה מנעה מכירת חיסול שלמה – אבל מה יהיה מחר?".

     



    0 תגובות