התחממות בגולן: כוח חיזבאללה נפרס בגולן הסורי לאפשרות של עימות

    שלמה ריזל 8 Comment on התחממות בגולן: כוח חיזבאללה נפרס בגולן הסורי לאפשרות של עימות

    כוח של חיזבאללה נפרס בימים האחרונים בגולן הסורי, תוך מוכנות לעימות אפשרי מול ישראל, בהינתן האות מאיראן. כך מדווח האתר דיילי ביסט בארה"ב מתוך ראיונות עם מפקדי השטח באזור | גנץ הגיב להתפתחות ואמר: "נסראללה חייב להפנים שהפעם, גם לבונקר הוא לא יחזור" | ארה"ב שלחה 500 חיילים לסעודיה ומערכות הגנה

    פעילי חיזבאללה במרחב הגולן הסורי
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתר החדשות האמריקני "דיילי ביסט" מדווח בהסתמך על שיחות עם מפקדים ולוחמים בחיזבאללה, שהארגון פורס מחדש כוחות לאורך הגבול עם ישראל – גם בדרום לבנון וגם בגולן הסורי. זאת לקראת עימות אפשרי ובצל הסנקציות האמריקניות והמתיחות האזורית.

    בכתבה מצוטט מפקד חיזבאללה המכונה סמיר, שתחת פיקודו 800 מחבלים בגבול הלבנוני עם ישראל, אומר: "הסנקציות כנגד איראן וחיזבאללה מכינות אותנו להתמודדות עם החזית הישראלית". סמיר מסרב להשתמש בשמו האמיתי משום שאינו מורשה לדבר עם התקשורת. "אנחנו נירה את הירייה הראשונה בעימות מול ישראל", הוסיף.

    סמיר מכיר בכך שמלחמה חדשה תמיט הרס נרחב על ישראל וגם בלבנון, אך לדבריו, הסנקציות המוטלות על הכלכלה האיראנית וכופות צמצום ניכר בתמיכתה הכספית של איראן בחיזבאללה, עשויות להפוך את תרחיש האימים הזה לממשי.

    בתגובה להתחממות בצפון אמר יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "איראן ושלוחותיה מעמידות את העולם במבחן – מי שלא יעמוד בו היום, עלול למצוא מולו מציאות חריפה וקטלנית בהרבה. באשר לאיומי נסראללה, הוא יודע היטב שכל איום על ישראל- יענה בתגובה חריפה. בכל הנוגע על ירי טילים לצפון, אני מציע לו להיזכר מה קרה כשהוא ניסה לעשות זאת לפני קצת יותר מעשור. נסראללה חייב להפנים שהפעם, גם לבונקר הוא לא יחזור".

    בתווך ההתחממות האזורית, ארצות הברית תשלח 500 חיילים לסעודיה לצורכי הרתעה, כך מסר גורם אמריקאי רשמי. ההודעה נמסרה על רקע השתלטות צבא משמרות המהפכה האיראני על מכלית נפט בריטית אמש במצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, אך עם זאת, כבר בחודש שעבר הודיעה וושינגטון על תגבור כוחות.

    גם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, יצא ממצרים עם משלחת של מנהיגי חמאס לביקור באיראן בימים אלה. הנייה התייחס לביקור ואמר: "אנו מצפים לתוצאות חשובות מביקור זה".עוד אומר איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס: "הרקטות שלנו יכולים להגיע לכל נקודה בארץ".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      האיראנים אמינים ביותר. איימו להשתלט על אנייה בריטית וקיימו. מבטיחים להשמיד את ישראל וכך יעשו אם לא נתעורר

      1. אל תישכח שיש גם אחד לעעלה בלי פניקה בבקשה

      2. האירנים אמינים כלפי האמריקאים ההססנים והפחדנים.
        לא כלפנו.עלינו 800 פעם הם הבטיחו אחרי כל תקיפה שתקפנו אותם בסוריא שהם יתקיפו אותנו וכלום.הכל דיבורים.מאיתנו הם מפחדים.לאור התקיפות שחרית וערבית עליהם.פעם הם היו לנו לאיום היום כבר נעלם להם הזנב.הראנו להם כבר מספיק מי אנחנו.הם אוכלים מאיתנו השפלות בזה אחר זה בסוריה האירנים וחיזבללה והם לא מחזירים כלום.
        אנחנו היחידים בעולם שמטפלים בהם.כולם פחדנים.רק יודעים לדבר.העולם כולו חייב להודות לנו על כך שאנחנו עושים נקיון לעולם.

      3. אמינים על האמריקאים לא עלינו

      4. הגיע הזמן לפעול ראשונים ובעוצמה אדירה

      5. לדעתי כלום לא . יקרה.

    2. 7

      מדינת ישראל תשלם מחיר יקר על אוזלת היד והפחדנות שמגלה נתניהו מול החמאס וחיזבאלה