איראן אישרה כי המיכלית הבריטית בידיה ואיימה: "אף אחד לא ייצא נפט"

    שלמה ריזל No Comments on איראן אישרה כי המיכלית הבריטית בידיה ואיימה: "אף אחד לא ייצא נפט"

    לונדון מכחישה כי המיכלית בבעלותה ושיגרה בקשה לאיחוד האימירויות כי תכריז שהמיכלית בבעלותה, אך סורבה. ארה"ב הודיעה כי תשנה את המדיניות הביטחונית במפרץ בכדי שיחודש הביטחון בהעברת הנפט במפרץ הפרסי

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התפתחות בפרשת המיכלית שנתפסה בידי איראן: הערב (חמישי) מתפרסם סרטון ההשתלטות האיראנית על המיכלית. איראן הודיעה היום כי על הספינה שנתפסה על-ידי משמרות המהפכה במפרץ התנוסס דגל בריטניה. בממשל הבריטי מכחישים כי המיכלית בבעלותם.

    בקשות שנשלחו מוושינגטון ומלונדון לאיחוד האמירויות שתכריז על המיכלית החטופה כי היא בבעלותה, נדחו על הסף על ידי ראשי המדינה.

    הפיקוד המרכזי של ארה"ב הצהיר הערב לאור חוסר הביטחון בהעברת נפט במפרץ הפרסי כי הממשל האמריקני ישנה את המדיניות באזור, "ננקוט בצעדים נחרצים כדי להבטיח את תנועת הספינות במפרץ".

    דובר הוועדה לביטחון לאומי של איראן משגר איום לבריטניה ואומר: "אם בריטניה או מדינה אחרת מעוניינות להתמודד עם איראן בצורה לא נכונה, הן יקבלו תשובה מכרעת. אם איראן לא תוכל לייצא נפט אף מדינה לא תוכל".

    בתוך כך, שר החוץ האיראני מוחמד זריף אומר היום לאור המתיחות מול ארה"ב,"האפשרות של מלחמה בין איראן לארצות הברית היא בלתי נמנעת, ואי אפשר להתעלם מהאפשרות של אסון, אבל כולנו צריכים לפעול כדי למנוע את זה".

    צפו: רגע ההשתלטות האיראנית על המיכלית:

     



    0 תגובות