ביטול חוזה החמקן עם טורקיה; קיש מברך: "חייבים לשמור על עליונות"

    איתי גדסי No Comments on ביטול חוזה החמקן עם טורקיה; קיש מברך: "חייבים לשמור על עליונות"

    ח"כ יואב קיש חבר וועדת חוץ וביטחון, בירך על ההחלטה האמריקנית לבטל את חוזה אספקת ה-F35 לצבא טורקיה: "אני מכיר היטב את יכולתו וחשיבותו של הF35. לא לחינם צה"ל הוא הצבא הראשון בעולם שקיבל את מטוסי ה-F35. העליונות שלו חייבת להישמר באמות הקפידה והזהירות הגבוהים ביותר"

    צילום: בת סטיל, לוקהיד מרטין
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשל האמריקני החליט להוציא את טורקיה מפרויקט מטוס החמקן ה-F-35 והורה לצוות הטורקי שהתאמן עליו בארה"ב לחזור חזרה לטורקיה. ההחלטה ניתנה לאחר שטורקיה רכשה את מערכת ההגנה הרוסית ה-S400. דבר שעלול לסכן את זליגת הטכנולוגיה העילית המותקנת עליו. האמריקנים הזהירו מראש את נשיא טורקיה מצעד מסוכן שכזה.

    ח"כ יואב קיש מברך על החלטת הממשל בוושינגטון ואומר: "מברך על החלטת הבית הלבן להסיר את טורקיה מתוכנית מטוסי F35 שלה. היכולות המבצעיות של מטוסי F35 של צבא ארה"ב חייבות להישמר באמות הקפידה והזהירות הגבוהים ביותר".

    קיש מספר על ההיכרות עם העליונות האווירית של המטוס: "בתור חבר ועדת חוץ וביטחון וטייס במילואים אני מכיר היטב את יכולתו וחשיבותו של הF35. לא לחינם צה"ל הוא הצבא הראשון בעולם שקיבל את מטוסי ה-F35, למערך מטוסי ה-F35 חשיבות גבוהה בשימור היתרון האסטרטגי של ישראל באזור".

    לסיום אומר קיש: "מבחינת ישראל, מטוסי ה-F35 הם עוד הישג אסטרטגי לאומי. הישג אשר נולד בזכות יחסי ישראל-ארה"ב שהגיעו בתקופת רה"מ נתניהו לשיא חדש".



    0 תגובות