מכה לאיראן: נשיא ארגנטינה הורה על הקפאת נכסי חיזבאללה

    שלמה ריזל No Comments on מכה לאיראן: נשיא ארגנטינה הורה על הקפאת נכסי חיזבאללה

    נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי הורה על הקפאת נכסי 'חיזבאללה' במדינה | מדובר במכה קשה לארגון שאת רוב פעילותו הפלילית מנהל דרך דרום אמריקה בכלל ובארגנטינה בפרט. שם זכה עד לאחרונה לגיבוי שקט מההנהגה | כזכור, מנהיגי המדינה, אף פעלו להסתיר את מעורבותה של איראן, בפיגוע בבניין הקהילה היהודית במדינה שגבה את חייהם של 85 איש מבני הקהילה היהודית

    ראש הממשלה עם נשיא ארגנטינה במהלך ביקורו במדינה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאות 25 שנה לטבח 85 היהודים בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה, שתוכנן והוכוון על ידי איראן ובוצע ע"י חיזבאללה, נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי, הורה להקפיא נכסים של אנשי חיזבאללה, והגדיר בפועל את חיזבאללה כארגון טרור.

    ההודעה פורסמה במקביל לביקורו בארגנטינה של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ולאחר לחץ אמריקאי כבד מצד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

    מדובר במכה קשה לחיזבאללה, שפיתח רשת פשע בינלאומית בדרום אמריקה. הרשת של הארגון הוגדרה ע"י האמריקאים כאחת מחמש ארגוני הפשע הגדולים בעולם. הצפי הוא שמדינות אחרות באזור כמו מקסיקו וברזיל שזכו גם לחילופי השלטון הסוציאלי-שמאלי ששלט בעשרות השנים האחרונות, במנהיגים שמרניים פרו-ישראלים ופרו-אמריקאיים שילכו בדרכם של הארגנטינאים ויחלו לנקות את היבשת מאחיזתם של העבריינים והטרוריסטים מתוצרת חיזבאללה.

    בעבר העלימו ראשי השלטון במדינה שנמנו על מפלגות השמאל, עין מהפיגוע ואף פעלו לטייח את מעורבותם של מנהיגי איראן בפיגוע הקשה בבניין הקהילה היהודית. התובע של ארגנטינה היהודי אלברטו ניסמן שחשף את הקשר האיראני נרצח בביתו.

    הרצח טוייח בהתחלה על ידי נשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה קירשנר שטענה כי התובע התאבד. מאוחר יותר נמצא טיוטה בביתו של ניסמן ובו צו מעצר כנגד הנשיאה. החוקרים קבעו כי ניסמן נרצח ולא התאבד. אך עד היום לא פוענח זהותו של הרוצח.



    0 תגובות