נתניהו: "השינוי יכול לבוא גם בלי הפלת המשטר האיראני"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו: "השינוי יכול לבוא גם בלי הפלת המשטר האיראני"

    רגע לפני שיהפוך למי שכיהן כראש ממשלה יותר מכל אחד אחר לפניו אומר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גילינו שאפשר למנף את היכולות של העם הזה לעוצמות בלתי רגילות" • על יריבו למרוץ לקלפי: "גנץ חסר ניסיון, הוא אינו יכול לפעול בזירות השונות"

    נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסוף השבוע הקרוב יציין בנימין נתניהו הישג אישי מבחינתו, כאשר יהפוך למי שכיהן בתפקיד ראש הממשלה בישראל מספר הימים הרב ביותר, וישאיר במקום השני את דוד בן גוריון. נתניהו אומר בראיון מיוחד ל"ישראל השבוע", רגע לפני ציון הדרך הזה, וכחודשיים לפני הבחירות: "הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה. גילינו שאנחנו יכולים למנף את תכונות היסוד של העם הזה לכדי עוצמות בלתי רגילות. העם הזה – יש לו עוצמות בלתי רגילות בכלכלה, בביטחון, במדינאות. הוכחנו שאפשר להפוך את ישראל ממדינה קטנה שנמצאת בפינה של המזרח התיכון לכוח מרכזי בעולם".

    במהלך הראיון שאלנו את נתניהו כיצד, בראי הזמן, הוא מתייחס לאלו שאמרו בעבר שישראל היא מדינה שמערערת את היציבות במזרח התיכון והוא השיב: "פעם גם אמרו שכל הבעיות של המזרח התיכון הן תוצר של הבעיה הפלשתינית, היום אין מי שיטען את זה ברצינות. אפילו אויבינו המושבעים מתביישים להגיד את זה, מפני שהמאבק כאן הוא בין ימי הביניים לבין המודרניזם – בין העריצות של האסלאם הקיצוני לבין כוחות החופש. זה המאבק הכי פשוט. לעמוד מול הפונדמנטליזם האסלאמי שרוצה להשתלט קודם על המזרח התיכון ואחר כך על העולם כולו".

    נתניהו מרבה לאורך השנים לדבר על איראן, על ההתבטאויות המסוכנות המגיעות מטהרן, ועל הסכנות הנשקפות מפרויקט הגרעין שלה לישראל ולעולם כולו. על השאלה אם מבחינתו היעד כרגע הוא הפלת המשטר האיראני או לחילופין הגעה למשא ומתן על שיפור הסכם הגרעין, אומר ראש הממשלה: "אני לא אתאבל אם המשטר יפול; אבל יכול לבוא גם שינוי בתוך המשטר".

    נתניהו קיווה לאחר הבחירות האחרונות להקים ממשלה יציבה ולהמשיך איתה לעוד ארבע שנים, אלא שהדברים לא הלכו כפי שציפה והוא כעת עומד בפני סיבוב בחירות נוסף. ביז' אלול, ה-17 בספטמבר למניינם, ילכו האזרחים לקלפיות בפעם השנייה בתוך חצי שנה, וראש הממשלה כבר מגויס כולו לקראת המשימה.

    הוא אומר: "הבחירה בבחירות הקרובות תהיה לגבי מי יהיה ראש הממשלה הבא. אני, עם היכולות שלי, או בני גנץ שהוא חסר ניסיון. גנץ אינו יכול לפעול בזירות השונות. הוא גם לא שותף לאותן תפיסות מדיניות ובטחוניות, גם אם ינסה לטשטש את זה. כדי להיות היום מנהיג מדינת ישראל צריך להיות מסוגל לשחק במגרש העולמי. אם הוא אינו יכול לפעול בארצות הברית מול הכוחות השונים, ומול גורמים אחרים בעולם – ישראל לא תמשיך להתקדם בנתיב הנוכחי".

    מה לגבי איילת שקד? האם הליכוד יצרף אותה לשורותיו לקראת הבחירות? לאחר כמה התלבטויות, ראש הממשלה בחר בתשובה הזו: "צברתי ניסיון מדיני, בטחוני, כלכלי ופוליטי. והניסיון הפוליטי שלי אומר שלא צריך לענות על השאלה הזאת". לגבי העתיד אמר: "אני רוצה עוד להכשיר את דור ההמשך של ההנהגה", והדגיש כי הוא מייחס למאמץ הזה חשיבות רבה בקדנציה הבאה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ביבים. שחצנות.
      ביבי לא הביא הישג 'משמעותי' אחד למדינה – מלבד תמונות לאלבום הפרטי שלו.
      (אני לא מדבר על הישגים קטנים/גנובים/מיוחצ"נים.)
      לגבי ההכשרה של דור העתיד בקדנציה הבאה.
      כדאי להתעורר ולהפסיק לחלום. אין לו עוד קדנציה.