לא נחקר: מיליוני השקלים שזרמו לכיסו של ברק בצורה עלומה

    אסתי פלד 3 Comment on לא נחקר: מיליוני השקלים שזרמו לכיסו של ברק בצורה עלומה

    הכלכלן ארז צדוק בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מסביר על נתיב עשרות מיליוני השקלים בין ג'פרי אפשטיין לחברו הטוב אהוד ברק, במסווה של קרן אקדמאית. בנוסף מיליוני ש"ח מחברה עלומה שברק מסרב למסור את זהות בעליה | "פניתי ל-F.B.I ולרשויות בישראל" מספר צדוק ואומר, "לא אנוח עד שיחקרו את קבלת הכספים, שנראים כהלבנת הון, מרמה ורישום כוזב" | האזינו

    אהוד ברק צילום: פלאש 90
    11:43
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע מהלך מדיני מסוכן: האיום של סמוטריץ על הרשות הפלסטינית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    הכלכלן ארז צדוק בריאיון ל'מהדורה המרכזית' על מלחמתו בשחיתות לכאורה של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, סביב מיליוני השקלים שקיבל ברק מקרן וקסנר וחברו ג'פרי אפשטיין. ההשקעות המוזרות בחברת הסטרטאפ של ברק מחברה עלומה הנמצאת במקלט מס.

    פרשת קרן ווקסנר ואהוד ברק: צדוק מסביר את השתלשלות העניין, קרן וקסנר היא קרן שנותנת מלגות בדרך כלל ליהודים ולאקדמיה, לצורך לפתח מנהיגות יהודית – שמקדמת גישת שמאל כמו פתרון שתי מדינות וכד'.

    דרך הכסף: "ג'פרי אפשטיין תרם בשנת 2001, 9 מיליון דולר לקרן. בין השנים  2004-6 הקרן העבירה לברק 2.3 מיליון דולר לאהוד ברק, במן ההעברות הוא היה מכהן כנשיא ולפעמים היה חותם על העברות לברק. הוא בתקופה הזאת הוא רץ לראשות מפלגת העבודה. לאחר שהוא פרש מהמירוץ הוא ניהל קמפיין להיות שר בממשלת אולמרט. ובזמן שהוא איש פוליטי שאסור לו לקבל תרומה יותר מ-2300$".

    WhatsApp Image 2019-07-17 at 20.52.18

    פניתי ל-F.B.I | הכלכלן ארז צדוק

    השאלות הגדולות על הכסף שקיבל ברק: "קרן וקסנר אינה גוף תחרותי שצריכה לשמור על סודות מסחריים. יש כאן שני שאולות משמעותיות, למה היא צריכה להסתיר מטרות מחקר? ואיך קרן שההיקף שלה זה 10 מיליון דולר, היא תיתן 23% מהיקף הפעילות שלה תשלם למחקר? אין שום היגיון להוציא כזה סכום על מחקר".

    ממה קרן וקסנר מפחדת? "ברק עצמו אומר שהוא מוכן לספר אם הקרן מעוניינת. יש לקרן בעייה מאוד קשה, כי היא קרן שמאל, היא לא רוצה להביא על עצמה נזק. אנשים שעובדים בשורות המדינה יפסיקו לבוא אליה. הם חשבו שברק יכול לנצח את נתניהו לכן הימרו עליו. מדובר כאן בתרומה אסורה". בנוסף מסביר צדוק, "מדובר כאן במספר עבירות שנעשו, רישום כוזב במסכי תאגיד, הפרת אמונים והלבנת הון".

    הכספים העלומים בסטרטאפ של אבוד ברק: "לברק ואפשטיין יש יחסי חברות מאוד קרובים הם חברים טובים. וכל הקרן שימשה לכוארה ככיסוי להעברות בין ברק לאפשטיין. גם לאחר ההרשעות של אפשטיין בארה"ב, הוא השקיע בסטרטאפ של ברק 4 מיליון ש"ח. וברק השקיע בסטראטפ שלו רק 999 ש"ח, סכום שרואים בחנויות הפארם. חברה נוספת עלומה השקיעה כסף בסטרטאפ, החברה נמצאת במקלט מס שברק מסרב למסור את זהות  הבעלים של החברה".

    לסיום מספר צדוק את הסיבה למלחמתו בשחיתות לכאורה של ברק ומה הוא עושה בעניין: "אני נאבק בעניין הזה בגלל הצביעות של ברק. הוא יוצא בחריפות ובשנאה נגד בנימין נתניהו. אני העברתי את התלונה ללה"ב 433. ליחידה הארצית לחקירות כלכליות וליחידה הארצית לחיקרות הונאה. העברתי תלונה ל-F.B.I ולתובע הכללי שם".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מצטער להגיד, אולי אני לא מסכים עם דרכו של בן ארי, בנקודה הזאת הוא צודק לחלוטין. הוא זועק נגד השמאלנות שעדיין נמצאת בבג"ץ. יתכן עם איילת שקק תהיה שר המשפטים התיקים יחולקו לפי אחוזי העם בדעותיהם השונות. כך לא תוכל אף אחד להגיד שבית המשפט לא של כל העם.

    2. 2

      עלק כלכלן…ברק אדם פרטי נקודה !
      לא כמו הביבי שהוא ראש ממשלה…
      אם ברק כאדם פרטי עבר על החוק תגיש תלונה במשטרה ותביא את האקדח המעשן כי אחרת יזרקו אותך גם שם מכול המדרגות !!!

    3. 1

      אחחחח,,,, יה ברק.
      מה עובר עליך בנאדם.
      לא נראה טוב בכלל.