היערכות לקראת השרב הכבד מחר: הרבו בשתיית מים ומנוחה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on היערכות לקראת השרב הכבד מחר: הרבו בשתיית מים ומנוחה

    לקראת מזג האוויר הקיצוני שצפוי לשרור מחר ברוב אזורי הארץ, היערכות שיא בגופי החירום ובחברת החשמל בכדי למנוע אסונות ותקלות במהלך היום | מד"א מפרסמים הנחיות חשובות להתנהגות נכונה בזמן שרב. וכמובן לא לשכוח ילדים ברכב

    צילום: פלאש 90
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת מחר (רביעי) גל חום יפקוד את אזורינו, מעלות החום ינועו בין 40 מעלות חום ל-35  עלות. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת מהרגיל וייעשה שרבי ברוב האזורים. ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים. השרב ישבר בהדרגה משעות הצהרים, הרוחות יתחזקו, וייתכן אובך בעיקר בדרום הארץ.

    במד"א ערוכים לקראת מזג האוויר החם שצפוי מחר וממליצים לציבור כיצד להישמר לאור הטמפרטורות הגבוהות הצפויות ברחבי הארץ. מד"א מפרסם הנחיות לציבור על מנת לצמצם פגיעות אפשריות  במגן דוד אדום מזכירים לנהגים שלא משאירים ילדים ותינוקות ברכב אף לא לרגע, גם אם המזגן ברכב דולק. במקרה אובך מומלץ להישאר בבית במזגן, ובכל מקרה יש לנקוט אמצעי זהירות ולגלות ערנות מרבית

    בחברת החשמל ערוכים לשיאי הביקוש של הקיץ והתגברה את צוותי העבודה לקראת השרב הצפוי מחר. כמו כן, בחודשים האחרונים קיימה עבודות תחזוקה ושיפוצים בכל מערכת החשמל ברחבי הארץ על מנת להכשירן לעבודה במתכונת מלאה.

    החברה מתריעה מפני פגיעה בקווי מתח בשל שריפות ומבקשת מהציבור לגלות ערנות ולהימנע מהדלקת אש סמוך לקווי חשמל. חברת החשמל עומדת לרשות ציבור הלקוחות באמצעות מגוון אמצעי הקשר: אתר האינטרנט ושירות מסרונים למספר 0557000103 ומרכז שירות 103 של החברה ונטפל בכל תקלה או מפגע אשר עלולים לנבוע כתוצאה מהחום הכבד.

    היערכות שיא ברשות הכבאות הארצית: בכבאות והצלה לישראל קוראים להימנע לחלוטין מהדלקת אש, בשל הסכנה להתפשטות שריפות העלולות לסכן חיים, רכוש וטבע.

    מהרשות נמסר: כמו כן, אנו מבקשים מהציבור לגלות עירנות, ולדווח באופן מיידי על כל מקרה של עשן או אש למוקד 102 של לוחמי האש. מערך הכבאות ייכנס לכוננות מירבית בשל תנאי השרב, שצפויים להתפתח ובחלק מהאזורים, הטמפרטורות עלולות להגיע ל 47 מעלות חום.

    לראשונה, החל מיום ראשון (21.7.2019) ייכנס לתוקפו צו נציב כבאות והצלה המורה על איסור הדלקת מדורות בין השעות 07:00-20:00 בשטחים פתוחים ברחבי הארץ למשך כל תקופת הקיץ.

    על מנת לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד, מפרסם מד"א את ההנחיות לציבור, לשמירה על חיי אדם:

    הרבו בשתיית נוזלים: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות בין 8 ל-10 כוסות מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת.

    יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש, בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובע רחב שוליים, משקפי שמש, קרם הגנה ולבוש מתאים.

    תינוקות ברכב: יש לעשות כל מה שניתן על מנת לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכב סגור מזנקת בתוך דקות בודדות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב, ולו לרגע – גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים ומזגן פועל!!

    פעילות ספורטיבית: יש להימנע לחלוטין מהתעמלות בחוץ במהלך שעות החום הכבד. אם מבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב, כאשר יש הקלה בעומס החום, יש להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.

    יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ומשהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחה"צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לרחוץ רק בחופים מוכרזים, בשעות הפעילות שבהן יש מציל.

    עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש להקפיד על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לנדף את חום הגוף. יש להקפיד על הפסקות ארוכות יותר מהרגיל בצל או במקום ממוזג, ולהרבות בשתייה.

    במקרה אובך, בשל זיהום האוויר החריג שנחשב מסוכן לבריאות, ממליץ מד"א לקשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה (אסטמה, COPD או בעיות בכלי הנשימה) לשהות בבתים ממוזגים, עם חלונות מוגפים.

    אם מופיעים סימני התייבשות – דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר, ולהרבות בשתייה מעבר לתחושת הצימאון.

    אם מופיעים סימני פגיעת חום – דוגמת התעלפות, טשטוש בראיה, בלבול ועלייה בחום הגוף, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הצוותים.

    חשוב לתת תשומת לב מיוחדת לתינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים. הורים לתינוקות ופעוטות צריכים לשים לב להתנהגותם, ולוודא שהם לא מראים כל סימן להתייבשות או מכת חום. בנוסף, יש לוודא הימצאות שתייה בסמוך אליהם, ושהילדים נמצאים כל העת במקום מוצל. במד"א קוראים לאנשים שלהם קרובים קשישים או מוגבלים, לשמור איתם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל, על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר, ואינם מראים כל סימן להתייבשות או פגיעת מכת חום.

    אזהרה והצהרה
    בשום אופן אין בהנחיות המפורטות אלו להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה. הנחיות אלו אינן באות להחליף טיפול רפואי מקצועי. בכל מקרה חירום רפואי יש להתקשר למד"א בטלפון 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד מד"א.

     



    0 תגובות