- רדיו קול חי - -

עמותת 'עיר עמים' מציגה: אין הבדל בין שאהידים לחללי מערכות ישראל

ארגון 'עד כאן' חושף כי עמותת 'עיר עמים', העוסקת בסוגיות פוליטיות בירושלים בהקשר הסכסוך הישראלי פלסטיני, פועלת דווקא להעמקת השסע בין האוכלוסיות. פעיל של 'עד כאן' תיעד אמירות מקוממות של חברי 'עיר עמים' ואף הודאה בניסיון הדחה לביצוע פגיעה לכאורה במתחם הר הבית וחשף כיצד פועל הארגון.

עמותת עיר עמים נוסדה לפני 18 שנה בשם 'העמותה למען ירושלים', ומכנה את עצמה כיום "עמותה ישראלית בלתי-מפלגתית העוסקת במורכבות החיים בירושלים בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובעתידה הפוליטי של העיר". מדי שנה עיר עמים שותפה לעתירה לבג"ץ כנגד מתווה הריקוד דגלים ביום ירושלים.

העמותה נתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל, ובין עובדיה ישנם מקרובים לקרן. רבים משדרת ההנהלה קשורים בצורה כלשהי לקרן, ובין עובדי העמותה נמצא גם סוב לבן, אשר הודה כי היה עד לרצח 2 יהודים בעיר העתיקה ולא הגיש עזרה לפצועים, ואף התבטא בראיון אצל נחום ברנע "לא נכון שאי-אפשר להצדיק טרור, אנחנו חיים תחת כיבוש".

באתר העמותה נכתב כי היא "פועלת במגמה שירושלים תהיה עיר תקינה ושוויונית, תוך קידום התנאים לעתיד פוליטי יציב יותר בירושלים".

אולם, מתחקיר שביצע ארגון 'עד כאן' עולה תמונה אחרת. תחקירנים מטעם ארגון 'עד כאן' הצטרפו למספר פעילויות וסיורים שארגנה עמותת 'עיר עמים', ותיעדו את המתרחש בהם. בתיעוד נחשף כי בסיורי העמותה במזרח ירושלים מועבר מידע מוטעה ומקומם.

מדריכת הסיור הסבירה כי לא ניתן להיכנס לשכונות הערביות במזרח ירושלים עקב המצב הביטחוני, ולאחר מכן הקבילה את המושג 'שאהידים' ל "מה שאנחנו קוראים חללי מערכות ישראל".

בנוסף, שתול של 'עד כאן' הצטרף למתנדבי ארגון 'עיר עמים' המתעדים את ריקוד הדגלים המסורתי המתקיים מידי שנה ביום ירושלים, וחלקו עובר ברובע המוסלמי. בהדרכה שהעביר אביב טטרסקי, פעיל בכיר ב'עיר עמים', נאמר למתנדבים היכן לעמוד, כיצד לצלם באמצעות המצלמות המקצועיות של הארגון, וזאת בכדי להעביר את התיעוד לתקשורת או "לשימוש עתידי" של הארגון.

מארגון 'עד כאן' נמסר בתגובה; "עמותת 'עיר עמים' מצהירה כי היא פועלת לכונן 'עיר תקינה ושוויונית', חוץ משוויון ליהודים ולא בוחלת באמצעים לשם כך. לדעתם ליהודים אסור לקנות בתים בשכונות מסוימות בירושלים, ואסור להניף את דגל המדינה בעיר הבירה שלה.

כעת נחשפות דעותיהם האמיתיות של אנשי עיר עמים על חיילי צה"ל, והדרך בה הם מתעדים את ריקוד הדגלים המסורתי.

הגיע הזמן שעיריית ירושלים תגביל את צעדיה של העמותה האנטי ישראלית הזו במסדרונות העירייה, וגופיי התכנון והאכיפה יתנו את הדעת לפעילות הבלתי חוקית של עיר עמים – לטובת כל תושבי עיר הבירה של ישראל".