150 ג'יפים סרקו 10 ק"מ שטח: תרגיל החירום של זק"א

    איתי גדסי No Comments on 150 ג'יפים סרקו 10 ק"מ שטח: תרגיל החירום של זק"א

    כ-150 ג׳יפאים מיחידת הג׳יפים של זק"א השתתפו בתרגיל יחידה שנתי תחת הכותרת "מהלומה ושגרה"

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתנדבי יחידת הג׳יפים של זק"א הוקפצו ביום חמישי האחרון לאנדרטת הצנחנים, לתרגיל רחב היקף כחלק מהאימונים המבוצעים ביחידות המיוחדות של זק"א ע"מ לשמור על מקצועיות ומוכנות מבצעית לסייע בשגרה ובחירום.

    מטרות התרגיל כללו הכרת משימות זק"א בשגרה ובחירום למתנדבי היחידה, תרגול עבודת צוות באיתור נעדרים בשטח וכן העברת חומר מקצועי במסגרת העשרת ידע למתנדבים. כאמור, בתרגיל לקחו כ-150 גיפאים מהיחידה שהתפצלו לצוותי איתור שסרקו שטח של כ10 ק"מ בו הוסלקו בובות שדימו סוגי נעדרים בהתאם לתרחישים המתורגלים.

    WhatsApp Image 2019-07-15 at 16.16.19

    התרגיל הופעל בפיקודו של מפקד היחידות המיוחדות של זק"א חיים אוטמזגין המביא עמו ידע מקצועי ונסיון רב שנים בתחום איתור נעדרים והפעלת מתנדבים מבצעית.

    בתרגיל לקחו חלק יהודה משי זה"ב יו"ר זק"א ומנכ"ל הארגון דובי ויסנשטרן שהביעו את תודת הארגון למאות המתנדבים שהשתתפו בתרגיל וכן נציגים ממשטרת ישראל ומפיקוד העורף אשר התרשמו מהיכולת המעשית והמבצעית של היחידה במטרה לנצל את היכולת הזו בשעת חירום .

    רועי סלומון מתנדב זק"א שהשתתף בתרגיל: "במהלך התרגיל הגענו המתנדבים בסיוע הג׳יפים שברשותינו לעומק השטח בו הוסתרו מבעוד מועד בובות אשר עליהם פתקים עם משימות, מצאתי בובה תלויה על עץ במשימה, התבקשנו לחלץ במהירות ולהתחיל פעולות החייאה, כחובש בכיר במד"א התחלנו לעשות החייאה ולפנות את הבובה מעומק השטח לנקודת הזנקה שם חיכו כוחות רפואה לפנות לבית החולים.

    WhatsApp Image 2019-07-15 at 16.16.16

    חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות של זק"א: "המתנדבים שהיו בשטח במשך שעות רבות הצליחו לבצע את כל המשימות הקשות בהצלחה רבה, יחידת הג׳יפים של זק"א מונה 385 מתנדבים מרחבי הארץ, מכל פסיפס האנשים הישראלי, אנשים עם רצון להציל חיים ולכבד את כבוד המת, מרגש לראות את המתנדבים שבמאמצים רבים הצליחו לאתר במהירות את כל הבובות בשטח הגדול הכולל סבך של עצים ובחושך ואת הכול עושים כדי להיות מוכנים גם בשגרה ובחירום להציל חיים במקצועיות אדירה.

    בסיום התרגיל התקיימה הרצאה מאת רמ"ח מתנדבים במטה הארצי של משטרת ישראל נצ"מ אמנון זיו בעניין טכניקות איתור של משטרת ישראל במסגרת העשרה מקצועית למתנדבים כמו"כ חולקו תעודות למתנדבים אשר השתתפו במסירות רבה ודאגו להצלחת התרגיל.

    WhatsApp Image 2019-07-15 at 16.16.18



    0 תגובות