הוצבה ניידת ממוגרפיה בבני ברק

    עפר גדנקן No Comments on הוצבה ניידת ממוגרפיה בבני ברק

    במסגרת מהלך קידום הבריאות "30,40,50" במחוז המרכז ב'מכבי', הוצבה ניידת בדיקות לגילוי מוקדם במרכז הרפואי ברחוב ר' עקיבא • הפעילות החשובה מתקיימת אחת למספר חודשים, בהתאמה מלאה, ובעידוד גדולי ישראל

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחוז המרכז ב'מכבי' קיים פעילות לקידום בריאות הנשים, ועידוד ביצוע בדיקות לגילוי מוקדם, בקרב חברות מכבי בבני ברק והסביבה. במסגרתה, הוצבה ניידת בדיקות ממוגרפיה במרכז הרפואי ברח' רבי עקיבא בעיר. פעילות זו מתקיימת אחת למספר חודשים, כחלק ממהלך קידום בריאות "30,40,50" שמקדם מחוז המרכז, המעודד ומעלה את המודעות להגעה לבדיקות מקדימות ומצילות חיים, בכל גיל ולכל המשפחה.

    לבדיקות ממוגרפיה חשיבות רבה וקריטית לבריאות האישה. על מנת להנגיש את ביצוע הבדיקה במומחיות ובהתאמה מלאה כוללת הניידת את מיטב המכשור הרפואי החדשני, שמופעל ע"י צוות טכנאיות מקצועיות. הבדיקה מבוצעת ללא תשלום, לחברות מכבי העומדות בקריטריונים של סל הבריאות. צוות אחיות מכבי שנכחו במקום, אף ערכו בדיקות נוספות וחיוניות לנוכחות, בהתאם לנתוניהן הרפואיים. בנוסף, הוקם אוהל בסמוך לניידת, ובו שתייה וכיבוד קל לרווחת הנבדקות.

    לצורך הענקת מידע רפואי מוסמך, ועידוד הגעה לבדיקה, הוקם מוקד טלפוני מקצועי, שהזמין את חברות מכבי לבדיקה. במוקד ניתנו הסברים מקצועיים אודות חיונית ביצוע הבדיקה אחת לשנתיים, כמו גם תשובות לשאלות ובירורים אודות התהליך.

    הפעילות התקיימה בעידוד גדולי ישראל, שהוציאו קריאת קודש לציבור, להצטרף ליוזמות 'מכבי' ולערוך בדיקות מקדימות מצילות חיים. בנוסף, הביא לאחרונה חבר מועצת גדולי התורה ורבה של רמת אלחנן בב"ב, הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, את תשובתו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א לשאלתו בעניין הבדיקות. בתשובות, העניק מרן שר התורה התייחסות לשאלת ביצוע בדיקות הממוגרפיה וכתב כי 'אפשר לעשות'.

    במסגרת יום הבדיקות, קיימו עשרות נשים, תושבות בני ברק החברות במכבי שירותי בריאות את הבדיקה החשובה. הנבדקות הביעו את תודתן להנהלת מכבי ולמנהלת המרכז הרפואי כהנמן ומקדמת הבריאות של מרחב בני ברק, הגב' עפרה ברשן, שיזמה וניהלה את הפעילות ועמלה רבות, על קיומה ברגישות ובהתאמה מלאה.

    דבורה  חסיד, ראש מחוז המרכז: "מכבי שירותי בריאות רואה חשיבות רבה בקיום ועריכת בדיקות מקדימות ומצילות חיים. כשהסתבר לנו שבשל חוסר ידע, או מידע מוטעה, נשים רבות נמנעות מלבצע את הבדיקה, החלטנו להרים את הכפפה ולהעניק להן מעטפת רפואית ושירותית מקיפה, על מנת שתגענה להיבדק. נשות בני ברק, חברות מכבי, זכו למענה מקצועי מקיף במוקד הטלפוני, ולסביבה רגישה ומוצנעת, במיקום נוח וזמין, שיאפשר להן לקיים את הבדיקה בנעימות. יוזמה זו היא המשך טבעי וחלק בלתי נפרד מהעלאת המודעות הכללית לקידום הבריאות, ולעריכת בדיקות מקדימות, כחלק ממהלך  "30,40,50" אותו מובילה מכבי במחוז המרכז".

    הרב ברוך שטרן, מנהל מרחב בני ברק: "בעת כניסתי לתפקיד, לפני מספר חודשים, שמתי לי למטרה להמשיך ולחזק את פעילות קידום הבריאות בעיר. בימי הבדיקות המיוחדים לנשים מושקעים משאבים רבים, היערכות קפדנית וחשיבה על כל פרט ופרט שיקל על הנבדקות. זה המקום להודות לנשות הצוות הרפואי, שליוו את הנשים ברגישות רבה, הסבירו ופירטו על כל שלבי הבדיקה והעניקו להן סביבה מקצועית ושירותית ברמה הגבוהה ביותר".



    0 תגובות