- רדיו קול חי - -

4 שנים אחרי מתווה הגז: אסדת לוויתן בדרך לישראל

בשבועות האחרונים, השלימה שותפות לוויתן (נובל אנרג'י, דלק קידוחים ורציו) את בניית ובדיקת המבנים התפעוליים של האסדה אשר מורכבת מחמש יחידות תפעוליות שונות, שהראשונה שבהן יצאה לדרך מטקסס.

יחידות האסדה, שיוצרו במהלך 26 החודשים האחרונים על ידי נובל אנרג'י וחברות קבלניות יחצו בשבועות הקרובים את האוקיינוס האטלנטי בדרכן לישראל על גבי דוברות ענק ייעודיות, והן צפויות להגיע בחודש ספטמבר.

השלב הראשון בפיתוח המאגר, שנחשב למאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שנתגלה בעולם בעשור הקודם, כולל פיתוח תת ימי המורכב מ-4 קידוחי הפקה בעומק ממוצע של כ-5 ק"מ מתחת לפני הים. כל קידוח הוא בעל כושר הפקה של כ-300 MMcf גז טבעי מדי יום, עם יכולת הפקה שנתית של כ-12BCM.

אסדת לוויתן מוצבת במרחק של כ-10 ק"מ מהחוף בעומק מים של 86 מטרים, וגובהה מעל פני הים ועד למפלס העליון 47 מטרים. לאחר חיבור והרכבת מתקני התפעול יבוצעו  בדיקות הרצה טרם ההפקה המסחרית, שצפויה לקראת סוף שנת  2019.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "4 שנים לאחר שהשקתי את מתווה הגז, מה שנראה כבלתי אפשרי לפני כן, הופך למציאות לנגד עינינו. אסדת לוויתן החלה את מסעה למדינת ישראל. האסדה תאפשר לנו לשדרג את הביטחון האנרגטי, להחליף את הפחם המזהם בחדרה ובאשקלון בגז טבעי כחול-לבן, לייצא את עודפי הגז לירדן ולמצרים ובעתיד גם לאירופה, לקבל הכנסות של עשרות מיליארדי דולרים לטובת החינוך, הבריאות והרווחה של אזרחי המדינה. ישראל הופכת למעצמת אנרגיה וכולנו מרוויחים".