בחירות ממושכות: היועמ"ש יישם הקלות נקודתיות במגבלות על מינויים

    איתי גדסי No Comments on בחירות ממושכות: היועמ"ש יישם הקלות נקודתיות במגבלות על מינויים

    בשל הימשכות תקופת הבחירות והיותם ממושכות יותר מהרגיל, הורה היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט על הקלות במינויים של עובדי מדינה לתאגידים ציבוריים

    היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט ליישם הקלות נקודתיות במגבלות על מינויים בחברות הממשלתיות ובתאגידים ציבוריים בתקופת בחירות, בשל הימשכות תקופת הבחירות.

    בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה העוסקת ב"מינויים בתקופת בחירות", נערך עדכון בסעיף 4, שעניינו בצמצום המגבלות על מינויים של עובדי מדינה לתאגידים ציבוריים וכן לגופים המנויים בתוספת השנייה לחוק החברות הממשלתיות.

    צמצום המגבלות נעשה משום שככלל, החששות הנוגעים לתקופת בחירות אינם מתקיימים כשמדובר בהטלת תפקיד נוסף על עובדי מדינה במסגרת תפקידם. יצוין, כי עדכון ההנחיה יחול מעתה ואילך והוא אינו נוגע רק לתקופת הבחירות הנוכחית.

    בד בבד, שיגר עו"ד דני חורין, מטעמה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, מכתב אל היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, בו נאמר כי נוכח הימשכות תקופת הבחירות יחול בתקופת הבחירות הנוכחית כלל מקל על מינויים בחברות הממשלתיות ובתאגידים ציבוריים. זאת, כדי לאפשר לגופים אלה פעילות מיטבית ככל הניתן גם בתקופת הבחירות, וכדי לצמצם את הפגיעה בתפקודם של גופים אלה בשל המגבלות על מינויים בתקופת בחירות.

    על אף שלא חל שינוי באמות המידה להתנהלות הממשלה היוצאת בתקופת הבחירות, הרי שמשך הזמן בו מכהנת הממשלה כממשלת מעבר עשוי להשליך על אופן יישומן. שינוי מרכזי קובע, כי מינוי של עד שני חברים מעבר לקוורום המינימאלי לפעולה ייחשב כנחוץ בתקופת בחירות.

    שינוי זה מבקש להבטיח גמישות מסוימת בפעילות הדירקטוריונים והמועצות במהלך תקופת הבחירות הארוכה. בנוסף, פורטו במכתב מספר דוגמאות לא ממצה העשויות ללמד על נחיצות בביצוע מינוי בתקופת הבחירות. כך לעניין מינוי יושב ראש חברה או תאגיד, מקום בו לא מכהן יושב ראש כאמור. כך גם כאשר מובהר כי יש צורך במינוי דירקטור או חבר מועצה בעל מומחיות מיוחדת.



    0 תגובות