- רדיו קול חי - -

מורתע: נסראללה מציג העתקה של מודל בנק המטרות שפיתח צה"ל

מלחמה פסיכולוגית: מזכ"ל ארגון הטרור 'חיזבאללה' חסן נצראללה, התראיין לרשת 'אל-מנאר' של 'חיזבאללה' לציון 13 שנים למלחמת 'לבנון השנייה'. בריאיון ניסה נצראללה להעתיק את מודל בנק המטרות שחיל המודיעין וצה"ל בונים לקראת כל מערכה מול האוייב. והציג את בנק המטרות של חיזבאללה: בסיסי צבא, שדות תעופה, מרכזי קניות הבורסה ברמת גן ומפעלים אסטרטגים.

בריאיון מקיף לרשת "אל מנאר" לרגל "הניצחון" במלחמת לבנון השנייה איים חסן נסראללה לפגוע ב"מטרות רגישות" בדרום, פירט על היכולות המתקדמות של ארגון הטרור שבראשותו הוא עומד והציג את האסטרטגיה החדשה של חיזבאללה.

הוא טען כי "חיזבאללה מרתיע את ישראל", ועקב זאת אמר כי אינו צופה מלחמה קרובה בין ישראל ללבנון.

"בשנת 2006 יכולת ההתקפה שלנו הייתה מוגבלת, הרוב היה הגנה. אבל מאז פיתחנו יכולות התקפיות רחבות, עם כלי נשק רבים ומגוונים, וגם צברנו ניסיון בשדה הקרב, כמו מה שקרה בסוריה", אמר נסראללה והתייחס לכוחות המיוחדים של חיזבאללה: "יש לנו את כוח רדואן ואת גדודי עבאס – מספרם רב, הכמויות גדולות, והם מומחים בלוחמה התקפית.

נצראללה ניסה במהלך הריאיון להסביר את השינויים מאז 2006 ועד היום, לדבריו, טווח הטילים גדל ומכסה את כל שטח מדינת ישראל. דיוק הטילים. מערך כלי הטיס הבלתי המאוישים השתנה והיום הרבה יותר אפקטיבי. מערך הנ"מ לגברי נצראללה הוא לא יגלה מה היכולות והוא משאיר את הדבר בסוד.

נצראללה שידוע כאובססיבי לקריאת הרחוב הישראלי, מנסה להכניס לפחד וחרדה את אזרחי ישראל. חיזבאללה נמצא במשבר הכלכלי הכי קשה שהיה מאז קיומו. מדיווחים בלבנון עולה, כי קוצצו פעילויות רבות של הארגון, פוטרו חיילים וקצינים. קצבאות נכי חיזבאללה ירדו וכמעט לא משולמות.

נצראללה יודע שבזמן משבר חמור כזה, האפשרות למלחמת מנע מצד ישראל ואולי גם בגיבוי ארה"ב, כנגד הארגון שמחזיק בארסנל גדול של טילים שרובם והמכריע קצרי טווח ולא מדוייק, יותר מאפשרי בתקופה כזאת. חיזבאללה לא מעוניין בעימות כזה ולכן מנסה למנוע אותו.