- רדיו קול חי - -

גדול הדור בתורה ובחסד: יום השנה לפטירת כ"ק האדמו"ר מצאנז זצ"ל

הערב (חמישי) מציינים בחסידות צאנז את ההילולא ה- 25 לפטירתו של הרבי בעל השפע חיים מצאנז זי"ע. אלפים עולים החל משעות הצהרים לציונו שבבית העלמין וותיקים בנתניה. האדמו"ר מצאנז זצ"ל נינו של מייסד חסידות צאנז בעל הדברי חיים מצאנז זצ"ל.

הרבי מצאנז שכיהן כרב בעיר קלויזנבורג לפני השואה איבד בשואה את אשתו ואחד עשר ילדיו. עשרות סיפורי הוד ומופת ידועים מהפעולות ודברי החיזוק שנטע בין סובביו במלחמה ומיד לאחריה.

בסיום המלחמה הקים הרבי עשרות בתי מחסה ליתומים, בתי חינוך ישיבות "שארית הפליטה" ובכך למעשה הקים את עולם התורה אחרי השואה. דאג ליתומים ויתומות כשהוא אישית משמש כהורה לכל אחד. הוביל לחופות עשרות זוגות שהוא כיהן כשדכן וכשושבין וגם זה שדאג לכל מחסוריהם.

בהמשך עלה לארה"ב שם הקים רשת מוסדות חינוך בכל ריכוזי היהדות החרדית באמריקה שבימים דאז היו אלו ישיבות ראשונות ובתי יעקב לבנות.

אחרי מספר שנים של הקמת מוסדות בארה"ב עלה הרבי לישראל כאן הקים את קרית צאנז בנתניה ובירושלים וכן רשת מוסדות בצפת. חיפה. נתניה. פתח תקווה. בני ברק. ירושלים.

האדמו"ר היה ידוע בבקיאותו הרבה בכל מכמני התורה, מסר מידי יום 5 שיעורים בעיון בכל מקצועות התורה.

במקביל הקים את מרכז רפואי צאנז בית החולים לניאדו בנתניה, את מפעל השס הידוע שם נבחנים מידי חודש אלפי אברכים מכל הארץ מאות דפי גמרא ובכך מיישמים את משאת נפשו של הרבי "להקים דור של תלמידי חכמים".

כיום מונה חסידות צאנז בראשות בנו ממלא מקומו מרן האדמור מצאנז שליט"א, שלושת אלפי חסידים עם קהילות בערים נוספות כמו אשדוד, ברכפלד, ביתר, אלעד, וגולת הכותרת קרית צאנז בטבריה שהוקמה לפני 5 שנים.

זכותו תגן עלינו.