עליונות מודיעינית: נמצאו חומרים רדיו-אקטיבים במחסן שחשף נתניהו

    שלמה ריזל 1 Comment on עליונות מודיעינית: נמצאו חומרים רדיו-אקטיבים במחסן שחשף נתניהו

    לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חשף באו"ם, את "המחסן התמים" בו החביאו האיראנים בטהרן חומרים רדיו-אקטיבים הקשורים לתוכנית הגרעין, טענו האיראנים כי מדובר במחסן שטיחים. ראש הממשלה הציע באו"ם לכל אדם בטהרן לבוא ולבדוק עם מכשיר באזור את רמת הקרינה | פקחי הסוכנות הגיעו לאחרונה לבדיקה במחסן וגילו שרידים של חומרים רדיו-אקטיביים

    ראש הממשלה חושף באו"ם את מחסן החומרים המסוכנים שהחביאו האיראנים בטהרן צילום: פלאש 90
    11:58
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפיזיקאי מודה: "יירוט הטילים האיראניים – נס מוחלט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מצאו ראיות לפעילות רדיואקטיבית במחסן בטהראן אותו חשף ראש הממשלה נתניהו בנאומו באו"ם בחודש ספטמבר, שבו לטענתו אחסנה איראן ציוד וחומרים שהיו קשורים לתכנית הגרעין הצבאית שלה – כך אמרו לחדשות 13 ארבעה פקידים ישראלים בכירים שמעורים בנושא.

    בנאומו באו"ם טען נתניהו כי האיראנים הוציאו באוגוסט 2018 מהמחסן האטומי 15 ק"ג של אורניום מועשר עליו לא הצהירו בפני הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית. הוא טען אז כי מדובר היה באחד משורה של צעדים שהאיראנים ביצעו כדי "לנקות" את האתר מראיות מרשיעות. האיראנים הכחישו אז את הדברים וטענו כי מדובר במפעל שטיחים והכחישו שנעשתה באתר פעילות גרעינית כלשהי.

    ישראל העבירה לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית מידע על המחסן החשוד ופקחי האו"ם ביקרו כמה פעמים במקום. הביקור האחרון של הפקחים היה בחודש מארס. הם לקחו דגימות קרקע באתר כדי לגלות שרידים לחומרים רדיואקטיביים והחלו להכין דוח על ממצאיהם.

    לפי הפקידים הישראלים הבכירים, הבדיקות של פקחי האו"ם התגלו כחיוביות, ובשבועות האחרונים אושר הדבר באופן וודאי. הפקידים הבכירים ציינו כי התגלו במקום ראיות רבות לזיהום רדיואקטיבי, שמעיד על כך שהוחזקו במקום חומרים גרעיניים עליהם איראן לא דיווחה. כך חושף ברק רביד בחדשות 13.

    .

    אחסון חומרים וציוד גרעיני באתר סודי ללא דיווח לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית הינה הפרה חמורה של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני עליה חתומה איראן. לקביעה רשמית כזו של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית עשויות להיות השלכות מדיניות בינלאומיות מרחיקות לכת ביחס לאיראן.

    בארה"ב ובישראל מקווים שכבר בימים הקרובים הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית תפרסם דוח שיכלול את הממצאים המרשיעים ותפיץ אותו לכל המדינות החברות במועצת המנהלים של הארגון.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות