גפני בריאיון: "ש"ס צריכה לפרוש מהקואליצה של כרמל שאמה"

    אסתי פלד 7 Comment on גפני בריאיון: "ש"ס צריכה לפרוש מהקואליצה של כרמל שאמה"

    יו"ר וועדת הכספים משה גפני בריאיון ל'מהדורה המרכזית' התייחס לשמועות על שיחות בין יהדות התורה לכחול לבן: "אני נפגש גם עם יאיר לפיד" | על הצעת ברק: "כבר בהיותו רמטכ"ל אמר שלא צריך חרדים בצבא" | ומה הרגיז אותו כל כך במתפקדי הליכוד | האזינו

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה גפני מראשי יהדות התורה בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על הצעתו המפתה של אהוד ברק לביטול חוק הגיוס והאם לוקחים אותו ברצינות במפלגה, "כבר כרמטכ"ל טען שאין צורך בחרדים בצבא". על פרישת ש"ס מהקואליציה בר"ג. והאם ישנם שיחות מול אנשי כחול לבן: "אני נפגש גם עם לפיד".

    בתחילת הריאיון מתייחס גפני להצעת ברק: גפני לא מתפעל ממתקפת הטוב של ברק לכיוון הציבור החרדי: "אוהד ברק לא שינה את עמדתו, גם בהיותו רמטכ"ל, הוא טען שלא צריך את החרדים בצבא. זה שהוא מדבר אלינו עכשיו יפה, זה משיקולי בחירות".

    גפני מתייחס לאפשרות שעולה בימים האחרונים, כי ייתכן ויהדות התורה אולי תסכים ללכת עם כחול לבן: "אני נפגש עם אנשי כחול לבן בענייני עבודה, אפילו עם לפיד אני נפגש. אבל לא נשב עם לפיד בקואליציה. אנחנו עם נתניהו, אין שינוי בעמדה שלנו. בכל 30 השנים שלי בכנסת לא הייתי מעולם בממשלת שמאל".

    יו"ר דגל תקף את החרדים שמתפקדים לליכוד: "במקום שקבוצת שוליים שקוראת לעצמה 'החרדים בליכוד' יתביישו מעצמם, הם גם מעיזים לתת לנו עצות. אם אתם בליכוד אתם לא חרדים".

    גפני אומר בהחלטיות כי על ש"ס לפרוש מיידית מהקואליציה: "לדעתי, דעת בעלי בתים צריך לפרוש מהקואליציה של כרמל שאמה. אבל זו החלטה של מועצת חכמי התורה, והיא זו שתכריע. שאמה הטעה את כולם במערכת הבחירות שלו".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      צודק משה גפני שש"ס צריכה לפרוש מהקואליציה עם כרמל-שאמה הקלוקל. אני חילונית, אך מבקשת שתהיה אווירה של שבת בעיר.

      1. אוי באמת
        זה נדוש…..{אגב. אני אנגוויליסט מאוקלוהומה
        }

    2. 6

      שגם הם יפרשו מהקואליציה של קאליש רותם בחיפה ושל אוחנה מצפת שמחללים שבת ומעילים תחב"צ בשבת ועוד מרעין בישין או מעליזה בלוך שהורסת בתי כנסת בלי למצוא להם מבנה קבע ומקצצת מהתקציב של התרבות התורנית 90% (בשנת 2018 עמד התקציב על מיליון מאתיים ש"ח, ובשנת 2019 עומד על מאתיים אלף ש"ח בלבד, בושה וחרפה) וביטלה את חוק נהרי שאבוטבול נלחם עליו למשך עשור בכדי לאפשר לת"תים לחיות ברווח. גפני נאה דורש, נאה מקיים

    3. 5

      נקודה למחשבה: מעיין למה במקומות שדגל בקואלוציה אין בעיות של חילולי שבת (או יותר נכון גם אם יש, אף אחד לא עושה מזה רעש) ובמקומות שש"ס בקואליציה יש בעיות של חילולי שבת?!

    4. 4

      דגל צריכה לפרוש מהקואליציות של:
      קאליש רותם בחיפה שהוסיפה 4 קווים של תחב"צ בשבת ועוד בעיות של יהדות.
      שוקי אוחנה בצפת שהורס את השבת במרחב הציבורי.
      עליזה בלוך בבית שמש שקיצצה מהתקציב לתרבות תורנית 90% (בשנת 2018 התקציב עמד על מיליון מאתיים ש"ח וב2109 עומד על מאתיים אלף ש"ח). והרסה בית כנסת בלי לבנות לו מקום חלופי, וביטלה את חוק נהרי המאפשר לממן תוספת תקציב של 50% אחוז מכספי הערייה למוסדות המוכש"ר.

    5. 3

      אם אפשר בבקשה לא להוריד את התגובה הקודמת

    6. 2

      נאה דורש נאה מקיים גם בחיפה ובצפת יש חילולי שבת ושם דגל בקואליציה