מרכז ליב"ה לשר וענקין: "התערב בסדר בכותל"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מרכז ליב"ה לשר וענקין: "התערב בסדר בכותל"

    מרכז ליב"ה פנה לשר לענייני דת יצחק ועקנין בדרישה לטפל בנעשה בכותל מדי ראש חודש | על פי טענתם, הנשים הרפורמיות לא נבדקות ככל הנשים האחרות ומשכך עושות במקום ככל העולה על רוחן

    יהודים כואבים אל מול טקס של נשות הפרובוקציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרכז ליב"ה פנה לשר לענייני דת יצחק ועקנין בדרישה להתערב על מנת לשמור על הסדר בכותל. עו"ד משה פולסקי, המייצג את מרכז ליב"ה, דרש מהשר להתערב בנעשה בקרן למורשת הכותל ולדאוג שימלאו את תפקידם וישמרו על הסדר בכותל.

    לדבריו, "קבוצת נשים המתכנה בשם 'נשות הכותל' אליהן נלוות נשים מארגונים רפורמיים, מבצעות מדי חודש בחודשו, פרובוקציות והפרות סדר, אשר פוגעות פעם אחר פעם, בציבור גדול של מתפללים. מדובר הן בפגיעות פיזיות, של דחיפות ומכות, והן בפגיעה ברגשותיו של ציבור גדול, בשל עריכת טקסי תפילה וצרמוניות במקום, המזכירות תפילות בכנסיות נוצריות ולא תפילה יהודית מקובלת".

    בסעיף הראשון הציג פולסקי טענות על אפליה בבידוק, כאשר "בעוד לבנות שהגיעו להתפלל במקום נערך בידוק קפדני, הרפורמיות, 'זכו' לקבלת אישור 'לעקוף' את התור בכניסה לעזרת הנשים, ומשום מה, התאפשר להן להיכנס למתחם רחבת הכותל דרך כניסת הגברים בניגוד לתקנות ולהוראות. למרות מחאות של גברים שעמדו בתור, והמתינו לתורם בעמדות כנגד התנהלות זו, פניותיהם ותלונותיהם לא זכו לכל מענה מצדם של המאבטחים, שכפי הנראה הונחו לאפשר כניסה של נשות הכותל באופן זה לרחבת הכותל", כלשונו.

    בנוסף, טען כי הנשים התפללו בקול רם וצעקני, לרבות בתפילת העמידה שנאמרת בדרך כלל בלחש, ואף הגבירו את קולן בזמן אמירת קדושה וברכת כהנים בתפילה המרכזית. בסעיף ו כותב פולסקי כי "בשעה 7:50 לערך, נערכה, קריאה ב'ספר תורה' וזאת בניגוד לנהלים ותך הפרת של תקנות השמירה על המקומות הקדושים. סדרני הקרן נכחו במקום ולא עשו דבר לשם מניעת הפרובוקציה".



    0 תגובות