ראה"מ בבית השגריר המצרי: "השלום בנינו עמוד התווך ליציבות באזור"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ בבית השגריר המצרי: "השלום בנינו עמוד התווך ליציבות באזור"

    ראש הממשלה התארח בבית שגריר מצרים בהרצליה, לכבוד יום העצמאות המצרי. נתניהו נאם באירוע וסיפר על הפגישות עם נשיא מצרים: "התרשמתי לא רק ממנהיגותו, אלא גם מחוכמתו. קיבלתי ממנו תובנות רבות לגבי סוג האתגר שעומד בפנינו"

    נתניהו בבית השגריר המצרי הערב צילום: לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו התארחו הערב בבית שגריר מצרים בישראל ח׳אלד עזמי, לכבוד חגיגות יום העצמאות של מצרים.

    ראש הממשלה נאם באירוע ושיבח את הסכם השלום ההיסטורי שנכנס לעשור החמישי: "אנו חוגגים 40 שנות שלום בין ישראל לבין מצרים. בשנה ה-40 לשלום בינינו. עלינו להבין את ההישג ההיסטורי שבשלום בינינו שנכנס לעשור החמישי שלו".

    נתניהו החמיא לנשיא מצרים: "ברצוני לשבח את חברי ועמיתי הנשיא א-סיסי על כך שהוא עומד איתן מול גל הקיצוניות והטרור הזה. היכולת הזאת לעמוד איתן מול מתקפות רבות כל כך לא מובנת מאליה, אבל הנשיא א-סיסי ומצרים עומדים איתנים, כמו גם השלום בינינו. השלום בינינו הוא עמוד התווך לשלום וליציבות באזור. קשה לתאר איך היה נראה האזור שלנו ללא השלום בינינו".

    ראש הממשלה סיפר על הפגישות שלו עם נשיא מצרים: "בפגישות שלי עם הנשיא א-סיסי, התרשמתי לא רק ממנהיגותו, אלא גם מחוכמתו. קיבלתי ממנו תובנות רבות לגבי סוג האתגר שעומד בפנינו ושוחחנו יחד על דרכים להתמודד עם האתגרים הללו בצורה הטובה ביותר".

    נתניהו הזכיר את ייצוא הגז למצרים והרחבתו: "אנחנו משתפים פעולה בתחומים שעשויים לשפר את הרווחה הכלכלית בשתי מדינותינו. ברגע זה אנחנו מקיימים פיילוט – גז ישראלי זורם למצרים – ובעוד ארבעה חודשים יהיה אפילו יותר. למעשה, מדובר במשהו שלא עובד רק בשני הכיוונים, אלא בכיוונים רבים עם מדינות נוספות באזור".

    לסיום אמר ראש הממשלה שהציפייה היא כי הסכמי השלום התרחבו לעוד מדינות באזור: "יש לנו מחויבויות לביטחון. אנו נהנים מהשגשוג והשלום בינינו, והיינו רוצים לראות שלום מקיף יותר. כולנו ממתינים לראות את התוכנית של הנשיא טראמפ, על כולם לשמור על לב פתוח וראש פתוח ולבחון את ההצעות הספציפיות שיוצגו".



    0 תגובות