מ"מ המפכ"ל לשוטרים: "איפוק זה עצמה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מ"מ המפכ"ל לשוטרים: "איפוק זה עצמה"

    מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן נאם היום בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון ואמר: "משטרת ישראל היא משטרה חזקה הנכונה לכל משימה; איפוק הוא עוצמה המחייבת אותנו כאנשי מקצוע ומאפשרת את הבעת המחאה הלגיטימית"

    ניצב מוטי כהן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, התייחס בטקס חילופי מפקדים במחוז צפון, למחאות בני הקהילה האתיופית, בהם הופנתה אלימות קשה כלפי שוטרים ואזרחים: "משטרת ישראל היא משטרה חזקה הנכונה לכל משימה ואתגר. משקלו של הביטחון האישי במשוואת החוסן הלאומי מוטל בעיקר על כתפינו וזוהי האחריות המוטלת עלינו. אנו מתמודדים בימים אלו עם אתגר משמעותי על שמירת האיזון שבין מתן האפשרות להבעת מחאה לגיטימית לבין אכיפה של הפרת החוק והסדר. עלינו לזכור כי איפוק זוהי עוצמה, עוצמה המחייבת אותנו כאנשי מקצוע ומאפשרת את הבעת המחאה הלגיטימית".

    על האלימות הקשה של המתפרעים במהלך המחאות אמר: "במהלך המחאות האחרונות ובפרט בשבוע שעבר, היינו עדים לניצול של הרצון שלנו כמשטרה, לאפשר מחאה לגיטימית. חלק מהציבור פעל באלימות קשה כנגד אזרחים ושוטרים תוך הפרות סדר קשות. עשרות נעצרו עד כה ואנו נמצה עמם את הדין. בין מעשי האלימות חסרי התקדים היינו עדים גם לפגיעה בסמלי שלטון, פגיעה ברכוש, זריקת בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים והשלכת אבנים לעבר כוחות המשטרה, כשכל אלו הובילו לפציעתם של שוטרים רבים. ההחלטות שהתקבלו ע"י פיקוד המשטרה הן באחריותי ועל פי מיטב ניסיוני המקצועי והמבצעי. לא נאפשר פגיעה בשוטרינו. לא נאפשר התפרעות חסרת כל רסן ומנגד, נפעל תמיד באחריות לאכיפת החוק היכן ומתי שיידרש, זהו מקור עצמתנו. זהו המקום לשלוח לשוטרים בשמי ובשם הארגון כולו איחולי רפואה שלמה. שוטרים, אשר חרף פציעתם המשיכו לתפקד לצד חבריהם, נמשיך ללוות ולחבק אותם".

    בהתייחס לחקירת מח"ש ולחיזוק הקשר עם קהילת יוצאי אתיופיה הוסיף: "שוטרי משטרת ישראל נדרשים לפעול לא פעם בתנאי קיצון ולעתים הם נדרשים להתמודד עם מצבים מורכבים, להפעיל שיקול דעת מהיר ולקבל החלטות כבדות משקל. מחובתנו לזכור כי לכל אזרח ולכל שוטר עומדת חזקת החפות, עד שיוכח אחרת בדין גם באירוע מצער וטראגי זה. משטרת ישראל היא משטרה של החברה הישראלית כולה. עשינו ונעשה הכל על מנת להדק את הקשר עם בני הקהילה האתיופית ויש לנו עוד הרבה מה לעשות בתחום זה".

    בהמשך, פנה באופן אישי לשוטרי ישראל ואמר: "שוטרים ושוטרות, זוהי הזדמנות עבורי להביע הערכה רבה על עבודתכם לאורך ימי המחאה. ימים אלו בהם אתם פועלים באומץ לב ובמקצועיות נוכח הסכנות והאתגרים. העובדה שהאירועים הסתיימו ללא אבדות בנפש מעידה על כך שעמדנו במשימה. אני גאה בכם. מצפים לנו עוד ימים מאתגרים. שגרת פעילותנו תמשיך בחתירה מתמדת לממש את יעדי המשטרה, בהעמקת הלחימה בפשיעה, בהמשך שיפור השירות לציבור ובהקניית ביטחון אישי לאזרחים בכל מקום ובכל עת".



    0 תגובות