ברק בריאיון: "עד השבעת הכנסת אכין את החוק לביטול חוק הגיוס"

    אסתי פלד 2 Comment on ברק בריאיון: "עד השבעת הכנסת אכין את החוק לביטול חוק הגיוס"

    ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס בריאיון לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' לביטול חוק הגיוס שהציע: "כמו שחתכתי את קשר הגורדי ללבנון, כך בחוק הגיוס אבטל את הישראבלוף שנקרא חוק הגיוס" | חיבור גנץ ולפיד: "מקווה שבני גנץ הבין שלפיד הורס לו את הקשר עם החרדים" | ועל הצמרמורת שעברה בו בביקור בישיבת פונביז' האזינו

    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, על חזרתו לפוליטיקה, ביטול חוק הגיוס, "מדובר בישראבלוף – הגיע הזמן לבטל אותו". המצב הביטחוני בעזה, המלחמה האפשרית של ארה"ב מול איראן ותפקידה של ישראל במהלך העולמי.

    ברק התייחס ליריבים הפוליטיים מהימין וביקר בחריפות את מפלגות הימין הדתיות: "אנשי הימין הקיצוני הם קבוצת מיעוט קטנה אבל ההשפעה הפוליטית שלהם עצומה. התופעה שלהם חמורה". ברק הסביר את כישלונו של גנץ באי פנייתו לקהלים החברתיים: "לא ניצחנו בבחירות האחרונות רק בגלל שבני גנץ התעסק במפלגה שלו ולא בגוש. הוא לא פעל כלל להגדיל את הגוש דרך מצביעי כחלון ואורלי לוי".

    מימרן פנה לברק וסיפר לו על התגובות בציבור החרדי להצעתו לביטול חוק הגיוס: "התוכנית שלך הפתיעה גם את הציבור החרדי. פעם ראשונה שמגיע מישהו שמכיר את צה"ל מבפנים ומכבד את החרדים ואת הדרישות שלהם". ברק השיב למימרן: "אני התחייבתי שעד השבעת הכנסת יכינו הצעת חוק מסודרת לזה. חרדים שירצו להמשיך להתגייס יוכלו".

    על החיבור הבעייתי בין גנץ ללפיד אמר ברק: "מקווה שבני גנץ הבין שלפיד הורס לו את הקשר עם החרדים. התחייבתי שבכל ממשלה שירצו שנצטרף, התנאי הראשון זה לפרק את חוק הגיוס שמוגדר ישראבלוף. אני זה שהבאתי את חוק טל לפני 20 שנה אבל זה לא הצליח. הפשרה שלי זה שמי שלא מתגייס – יעשה שירות לאומי או אזרחי והחרדים יוכלו לצאת לעבודה".

    .

    עוד הוסיף ברק והתייחס לביטול חוק הגיוס, והבטיח כפי שבלבנון הבטחתי לצאת וקיימתי כך גם כאן: "גם בלבנון אני הייתי אחראי לנתק את הקשר ללבנון שאין סיבה לשבת שם. כמו שאז אמרתי תוך 12 חודש שנצא מלבנון, אותו הדבר פה אני אחראי לחוק טל, וניסינו אבל הוא נכשל הוא לא עבד ולא יעבוד".

    עוד הוסיף ברק: "אני הצעתי, ארבעה עיקרים: צה"ל יגייס את כל מי שהוא צריך וכל מי שהוא רוצה זה צבא העם, כל מי שלא מתגייס כולל ערבים יעשה שירות אזרחי לאומי, באופן שמשרת את הקהלה החיילים יקבלו משכורת הולמת. חרדים יוכלו לצאת לעבודה, הם לא יצטרכו לספר שהם לומדים ויהיה הסדר מכבד ללומדי התורה".

    לגביי ההשפעה של חוק הגיוס על הציבור החרדי, השיב ברק בביטחון כאדם המכיר את בתי המדרש לפניי ולפנים: "אני לא מאמין שבית המדרש יתרוקנו, אני זוכר את ישיבת פונוביז' שאני קשור אליה להיסטוריה האישית, רעיון ומסר מוסרי ודתי אמוני. אני בסך הכל ציוני ואני לא שומר מצוות אבל מכיר באופן עמוק את המורשת וההוויה שלנו".

    על האיחוד בשמאל אומר ברק: "אנחנו פתוחים לאיחוד רחב ככל האפשר, ברור שהעבודה היא הבייס הטבעי, אבל גם כחול לבן, בלי לשלב ידיים לא נוכל להשפיע. אנחנו נרוץ עד הסוף ונשים את האגו בצד בלי תנאים מוקדמים כדי לשנות את המציאות לטובת כולם".

    בעניין הכבוד הלאומי למסורת והסטטוס קוו מתייחס ברק ואומר: "אני חושב שצריך למצוא את הדרך כדי להגיע לשיווי משקל כי שלמות העם שווה יותר מדברים אחרים, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. כמובן, בבני ברק זה לא תל אביב, זה תלוי באוכלוסיה, אני אומר לך בישראל יש הרבה חילונים, אבל ביום כיפור ההוויה היהודית נמצאת בכבוד למסורת וגם בהתנהגות שלהם ביום יום".

    לסיום אומר ברק כי יש לחלק את המדינה לפי איזורים: "בשכונות דתיות ההגבלות יהיו יותר חמורות, ובתוך המרחב הציבורים מוכרחים את הפתיחות הזאת. כמו הגיוס בכפיה הוא לא יכול לעבוד הלכות שבת הוא גם דבר לא נכון".

    האזינו לריאיון:

    צילום: פלאש 90


    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אהוד ברק! עם כל הכבוד לעברך הצבאי, אין זה אומר שתצליח להוביל ולהזיז את נתניהו. השתנו הזמנים והמציאות עלתה פאזה. לא תצליח כיום בכלום. אולי לאסוף כמה קולות הזויים. כל מי שאיתך בדרך: גולן וכו', לא מבינים אותך או שיש עניין כספי כלשהו, שמתווה את הדרך. נכשלת מספר פעמים, כנראה זה מה שיקרה הפעם. אל תבזבז את כספי הציבור לחינם. גם הפעם לא תגיע לשום מקום.

    2. 1

      אוהב תורה ולומדיה מכין את עצמו לשבת עם החרדים דיבורים לחוד מעשים לחוד עדיף למכור קנביס