- רדיו קול חי - -

5 מיתוסים שלא מחזיקים מים

אנחנו בעיצומו של הקיץ, מרגישים היטב את החום והלחות ולכן חשוב לשמור על בריאותינו ובריאות ילדינו בכל הקשור לשתיית מים.

מתי מתחילים לתת לתינוקות לשתות? איך להרגיל את התינוק למים? מה לעשות אם הוא לא אוהב מים? לפניכם 5 מיתוסים בנושא שתייה של תינוקות:

חשוב לתת לתינוק מים לשתייה

נכון , אבל רק החל מגיל חצי שנה

לפי המלצות משרד הבריאות, בששת החודשים הראשונים לחיים התינוק מקבל את צרכיו מחלב האם או מתחליף החלב וזה כולל גם את כל הנוזלים להם הוא זקוק. זוהי התקופה היחידה בחיים בה מזון יחיד מספק את הצרכים התזונתיים (מלבד ויטמין D  וברזל אותם יש להוסיף בטיפות).

התינוק שלך בן 1/2 שנה והתחיל לאכול מזון מוצק כגון ירקות, פירות וכד'? זה הזמן להתחיל לתת לו גם מים לשתייה. בשלב הזה בו התינוק מתחיל לאכול מזונות מוצקים ונחשף לטעמים חדשים, הוא גם מתחיל להיות צמא וזקוק להשלמת נוזלים ממש כמונו.

אין צורך להרתיח מים ממתקני טיהור ומים מינרלים

לא נכון!

חשוב מאד להקפיד ולהרתיח את כל סוגי המים למשך 2 דקות לפחות, לקררם לפני השימוש ולהמשיך בכך עד גיל שנה. את המים הרתוחים שקוררו ניתן לשמור בטמפרטורת החדר במשך 24 שעות במידה והמיכל מעוקר (עבר סטריליזציה) וסגור הרמטית. הרתחת המים חשובה עבור כל סוגי המים: מינרלים, מי ברז, מים מבוקבקים, ומים ממתקני טיהור ביתיים. חשוב לזכור שמתקני שתייה ביתיים אינם מגיעים לטמפ' רתיחה של 100 מעלות ומים מינרלים אינם מעוקרים ולכן חייבים להעבירם לקומקום חשמלי או להרתיחם בסיר למשך 2 דקות לפחות. טיפ חשוב – כשמשתמשים במי ברז יש להרתיח מים קרים ולא לנסות לקצר את התהליך ע"י שימוש במים חמים העלולים להכיל מתכות המגיעות מדוד החימום ומהצנרת.

אם הילד לא שותה מים שישתה משקה ממותק – העיקר שישתה

לא נכון!

גם אם התינוק אינו מראה התלהבות משתיית מים אל תמהרו להציע לו שתיה ממותקת. זכרו שבגיל הינקות נרכשים הרגלי אכילה ושתיה שמלווים אותנו אחר כך בהמשך החיים. אם נרגיל את התינוק מגיל צעיר לשתות משקאות ממותקים, זו תהיה ההעדפה שלו גם בהמשך . משקאות ממותקים מכילים כמויות גדולות של סוכר ומביאים לצריכה עודפת של קלוריות 'ריקות' ועלולות להוביל לעודף משקל ולהשמנה. בנוסף הם מגבירים את הסיכון לעששת השיניים, עלולים ליצור תחושת שובע ולפגוע בתיאבון ולעיתים מכילים תוספות מיותרות כגון צבעי מאכל.

התינוק שלי לא אוהב מים

האמנם?

יש תינוקות שמסרבים לשתות מים כאשר מציעים להם מים מבקבוק ויתכן מאד שזה בגלל שהם מצפים לתחליף חלב או לחלב אם אליהם הם מורגלים. לכן אפשר לנסות להציע כוס עם פיית שתייה וידית אחיזה שתאפשר להם חווית שתייה אחרת. בנוסף, אם התינוק אינו מתלהב מלשתות מים אל תמהרו לקבוע שהוא אינו אוהב ופשוט תנו לו עוד ועוד הזדמנויות והתנסויות. מחקרים מראים כי יש תינוקות רבים הזקוקים להצגה חוזרת ונשנית אפילו עד כ17 פעמים עד אשר הם מתרגלים לטעם החדש וזה נכון גם בנוגע למים. הניחו לו את המים בין המשחקים שלו, ותנו לו ל'שחק' עם הבקבוק או הכוס.

תה אינו מומלץ לתינוקות

נכון!

עדיף שלא להציע לתינוק תה מסוגים שונים מכיוון שהוא עלול לפגוע בספיגת הברזל שכידוע חשוב מאד להתפתחות תינוקות.

אז שיהיה לרוויה!