- רדיו קול חי - -

ההטרלה של ארגון הימין: עשרות דגלי פלסטין נתלו; סמוטריץ' טעה ותיקן

עשרות דגלי פלסטין נתלו הבוקר בצמתים וצירים מרכזיים ביהודה ושומרון. מוקדי הפניות של המועצות האזוריות קרסו מפניות תושבים אך מאוחר יותר נחשפה התמונה המלאה. ארגון הימין "רגבים" הפועל לשמירת חלקי אדמות המדינה מפני פלישת פלסטינים, תלה את הדגלים כדי לעורר מודעות למתרחש בשטח.

על פי טענותיו המגובות בראיות, הרשות הפלסטינית משתלטת על שטחים נרחבים מאיזורי C הנמצאים בשליטת ישראל על פי הסכמי אוסלו.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' המתגורר בשומרון כתב תחילה, טרם שהבין כי מדובר בקמפיין של תנועה אותה ניהל בעבר: "מי שמאפשר לערבים ביהודה ושומרון כבר עשר שנים להשתולל ולהשתלט על שטחי סי בבניה ובפיתוח בלתי חוקיים בהיקפים מפחידים שלא יתפלא כשהתעוזה שלהם מרקיעה שחקים והם מרגישים שגם הכבישים כבר שלהם. במו"מ הקואליציוני האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לדרישתנו למנוע את המשך ההשתלטות הזו. הפעם לא נוותר".

מאוחר יותר, כשהבין כי מדובר בקמפיין מתוזמן היטב, אמר: "הקמפיין של חבריי בתנועת רגבים הוא חשוב ואפילו קריטי. הגיע הזמן שכולנו נתעורר ונבלום את ההשתלטות הערבית על שטחי המולדת שלנו. הדגלים האלה לא מסוכנים, אלפי הבתים והכבישים והעצים שהערבים בונים וסוללים ושותלים לנו מתחת לאף – כן! האחריות מוטלת על כתפיו של אדם אחד – ראש הממשלה בנימין נתניהו".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר: "המציאות של עשרות אלפי בתים לא חוקיים שהרשות הפלסטינית בונה בשטחי c הנתקלת באפס תגובה מהרשויות הרבה יותר חמורה מתלייה של כמה דגלי אש"ף והורדתם אחרי שעה. רגבים צודקים בדרישתם וכל אדם הגון צריך לחזק אותם. הממשלה חייבת להתעשת. באם הממשלה לא תתעשת עלולה להיות פה מדינת טרור".

עוד הוסיף דגן: "באם הממשלה לא תתעשת, ותעצור את ההשתלטות של הרשות הפלסטינית בסיוע האיחוד האירופי על שטחי c, המראה של דגלי פלסטין מעל השומרון לא יהיה מראה הזוי אלא המציאות בשטח. הרשות הפלסטינית בידיעת הרשויות הרלוונטיות משתלטת אט אט על שטחי c ביהודה ושומרון וקובעת עובדות בשטח ואין פוצה פה ומצפצף. אנחנו דורשים לראות שינוי מיידי בשטח ובניית תוכנית חירום לעצירת ההשתלטות השקטה הזו על חבלי ארץ בריבונות ישראלית מלאה".