הערכות בישראל: רוסיה היא האחראית לשיבושים בנתב"ג

    שלמה ריזל 1 Comment on הערכות בישראל: רוסיה היא האחראית לשיבושים בנתב"ג
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות שדות התעופה הודיעה אתמול, כי מזה שלושה שבועות טייסים המנסים לנחות בנתב"ג נתקלים בשיבושים מסתוריים במערכת הניווט במטוס. בהמשך להודעה זו, חושף הבוקר אליאב בטיטו, כתב גלי צה"ל לענייני תחבורה ותעופה כי גורמים בכירים המעורבים בפרשה מעריכים שהסיבה לאותם שיבושים היא מתקפה עוינת של רוסיה. עוד נחשף כי במסגרת הניסיונות לפתור את הסוגיה, בימים אלו נמצא גורם בטחוני ישראלי בכיר באירופה. שם הוא נפגש עם גורמים אמריקניים, כדי לדון בין היתר בנושא השיבושים. יש לציין, כי גם צה"ל פועל באמצעים טכנולוגיים שונים ומסייע.

    מרשות שדות התעופה נמסר בקשר לשיבושים: "בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יום יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה-ILS) ובישראל בפרט. פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה-GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה. מהיום הראשון שהופיעה ההפרעה פועלים כלל הגורמים בישראל כדי להביא לפיתרון ההפרעה ולמצוא את מקור הבעיה".

    מצה"ל נמסר: "מדובר באירוע בתווך האזרחי, אשר צה"ל מסייע בו באמצעים טכנולוגיים, על מנת לאפשר את חופש הפעולה במרחב האווירי של מדינת ישראל. בנקודת הזמן הנוכחית, אין לאירוע זה השפעה על פעילותו של צה"ל. צה"ל פועל כל העת לשימור חופש הפעולה והעליונות המבצעית במרחב הספקטרום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      קמים עלנו גם מבפנים וגם מבחוץ